Zodiac Sea Chron: de moeite waard?

Ik ben een Zodiac Sea Chron tegengekomen die ik wel erg leuk vind. Prijs is nog niet naar mijn zin geloof ik, maar ik weet ook niet zeker wat de waarde zou moeten zijn. Ik weet dat er een Valjoux 72 in zit. Is dit een verzamelwaardig horloge volgens jullie? Zijn er bijzondere zaken bij juist dit model om op te letten?

Uiteraard heb ik gegoogled. Dan vind je een paar exemplaren, maar te weinig om prijspeil goed te kunnen bepalen.

Kortom: wie weet er iets over genoemd horloge.

Ik kende het model niet maar op basis van de foto word ik wel hebberig. Ik heb geen idee van een marktconforme prijs maar een V72 is zekers verzamelaarster als ik de kenners hier mag geloven, nietwaar Rene?

Prachtig model, ben ook bezig met de onderhandeling voor een Sea Chron. Denk dat een reële marktwaarde rond de 1500-1600 zit.

Ken het klokje zelf ook niet maar vind hem wel heel leuk.

Heel mooie vintage! De moeite waard? Hangt van de vraagprijs af denk ik :wink:.

en wat er aan zou moeten gebeuren idd.

Ik Ben net nieuw op het forum en zit eens lekker te kijken wat men allemaal schrijft/doet hier maar…Wat een gaaf horloge, is dit zeg.Gelijk gaan kijken op chrono, all is die aan de prijs. daar kon ik er 1 vinden voor een goeie €2400,- . Dus ik weet niet waar jij m hebt gezien en wat ze ervoor vragen, maar zou er heel hebberig van worden.
Valjoux 72 daar staat ook wat over op het forum en van wat ik lees zeker verzamel waardig!!
Succes met je beslissing. Mvg BigBen

cool ding!

Ik heb er niet heel veel kennis van, maar ik vind €1500 behoorlijk aan de prijs voor dit type horloge.

Persoonlijk zou €1000 mijn inziens ook wel ergens moeten kunnen lukken!?

1000 euro? Nee hoor, alleen van iemand die niet weet wat ie verkoopt misschien.

Verder, die op Chrono24 is wel zwaar overpriced imho. Wel mooi!!

1 like

Alleen al door het feit dat er een vj72 in tikt zou deze zeker op 1500-1700€ zitten. Dit is momenteel echt hot in vintageland. Prijzen gaan door het plafond en het einde is nog niet in zicht…

1 like

Denk dat het wel de 2 k aantikt. Vj 72 is hot en vintage Zodiac ook. Ik vind het trouwens een beauty.