@Floris155 Mijn 7750 (steinhart pilot chrono) heeft zo’n stotterende secondewijzer, moet de afstelling via een horlogemaker?
@WilSeiko heb jij hier destijds nog research naar gedaan?
Nee. Ik kwam er ook pas achter nadat ik er bij toeval iets over had gelezen in een artikel. En aangezien ik de chrono zelden gebruik, vond ik het verder ook wel best.
Als je nog garantie hebt kun je nog bij Steinhart zelf terecht en elke horlogemaker ervaring met 7750 moet dit voor je kunnen oplossen.
Bedankt Floris, hij zit nog in de garantie dus ik ga Steinhart contacten. Bedankt voor het meedenken!
Mooi merk hoor, Hamilton. Loopt zeer goed. Heb er al een aantal gehad. Mijn huidige Jazzmaster staat te koop. Dat is niet vanwege de kwaliteit, maar aangezien ik mijn grail wil aanschaffen…
Daar kan ik inkomen… Het is een geweldig mooi horloge!
En wat de wobble betreft, je mag wel voelen dat er mechanisch iets gebeurt, toch?!
Dat is wat ik wil horen!
Het merk trekt me al langer, maar het is er eigenlijk nooit van gekomen.
Dit is voor mij “DE” gelegenheid om met het merk kennis te maken
Twee Hamiltons in bezit waarvan een field chrono met een Valjoux 7750. De wobble voel je na een paar dagen niet meer en hij loopt nog steeds 1 sec per dag voor.
Qua kwaliteit/prijs verhouding denk ik een prima keuze. Ook een mooie historie.
Helemaal waar!
Maar ik heb nu wel wat twijfels, want met de witte plaat is hij ook heeeeeel mooi!!!
Het is onduidelijk in dit licht, naar dit is de zilveren versie. Alles is te koop natuurlijk
Het stoorde mij in zijn geheel niet hoor
Robert, deze staat nieuw op Chrono24, exact dezelfde voor €795,-. Geen idee, is dat een goede prijs.
Op jouw foto is deze inderdaad prachtig!
Dat is zeker een nette prijs. Bij de juwelier in NL kost-ie rond de 1400 euro en 2e hands rond de 600/650 euro.
Helaas in verband met een a.s. verhuizing heb ik wat “afspraken” gemaakt…
Vandaar nieuwe bandjes, maar geen nieuwe klokjes
Dat begrijp ik.
Allebei hele mooie horloges!
Welk model is die op de eerste foto? Doet het trouwens geweldig op die mesh band.
Echt leuk op staal!
De jazzmaster zie ik nagenoeg alleen op leer voorbij komen…
Ik heb deze ook op leer gekocht.
Later nog de originele stalen Hamiltonband erbij gekocht en daarna de after market Mesh.
En met goed resultaat!
Ik zal niet zeggen dat de orginele band lelijk is, maar hij doet de “jazzmaster” uitstraling geen goed.
Deze mesh is een supercombi!!
Allen dank voor de medewerking!!!
Voor het resultaat: