Zoektocht naar een klassiek horloge

Beste horloge kenners.

Ik heb een paar weken geleden een topic aangemaakt over horloge merken voor beginners. Ik kreeg vooral als feedback om zelf te gaan kijken en te oriënteren.

Ik ben erachter gekomen dat mijn voorkeur uitgaat naar een klassiek horloge met een leren band.
Ik ben gaan kijken op de site van serious watches en vond deze twee horloges.

  • ORIENT RA-AS0005S
  • ORIENT AG00003B

Het probleem echter is dat er geen Orient dealer in de buurt van mij zit om het horloge werkelijk te proberen.

Dus ben ik opzoek naar vergelijkbare horloges van andere merekn (bijv. Seiko). Ik heb tot heden echter nog niets gevonden. Zou en van jullie mij misschien verder kunnen helpen?

Zo te zien hou je van een klassiek horloge met een open heart of complicaties? Een leren band is altijd later te monteren, sterker nog de leren banden die op deze horloges in deze prijsklasse geleverd worden zijn vaak van geryceled karton gemaakt. Kortom, niet blind staren op de band.

Deze heeft zowel staal als leer maar is wel een erg fors horloge. Ik weet niet wat je voorkeur qua maat is?

Of van een ander merk:

1 like

Hallo Bas, ik vind een Citizen Eagle 7 met een fluïde bezet ook een leuk model, automaat, klassiek en ook een leren band past erop. Deze automaat heeft volgens mij bijna geen service nodig. Ik dacht dat er 2 op het forum te koop stonden.

Succes met de zoektocht.

Ik weet nietvwat het budget is. Mocht die er niet zijn dan is een PP Calatrava wel wat :innocent:.
Zo ja, volgens mij heeft iemand op dit forum nog een Orient Bambino te koop staan. Mocht het wat meer mogen zijn, dan is Junghans een mooi merk om naar te kijken.