Zoektocht naar rosé gouden horloge

Ik weet het al. :wink:

Of ander kleurtje maar de datum zit hier anders.

6 likes

https://omegaforums.net/threads/fs-vintage-longines-18k-rose-gold-watch-in-excellent-condition-875.82465/

2 likes

De Tissot Le Locle powermatic 80 komt spontaan bij me op.
Heeft wel romeinse cijfers, maar er bestaan wel verschillende varianten van. Ook met 12-3-6-9 in arabische cijfers.

2 likes

Hoe langer ik naar de eerste foto zit te kijken hoe enthousiaster ik word. Heb je een ref.nr??

Prachtig horloge, voor maar 650 euro met automatisch uurwerk.

Het gaat om de Seiko SSA346J1

Ik zie nu pas dat de topicstarter 40mm als geen optie ziet. Dan zal ik lekker voor een vintage kijken. Voor 1000 euro kan je wel een solide geelgouden halen van 36mm. Succes

2 likes

Stond er hier ook een te koop toch? Althans een rosé gouden… Type weet ik niet

1 like

Inderdaad, deze:

Is een mooie optie, maar nog steeds aan de forse kant met 39.3 mm. :thinking:

2 likes

Heb inderdaad deze Tissot Le Locle in rosé goud te koop. Mooie klok. Recent voor zien van een nieuwe Tissot lederen band en sindsdien niet meer gedragen.

1 like

Dat is flink aan de prijs :thinking:

Er zit een 4R57 uurwerk in. 650 euro voor zo een prachtige Seiko, met deze wijzerplaat.
Tweedehands, kan je misschien één kopen voor een leuke prijs. Maar ik vindt de prijs niet flink.

1 like

Tissot Le Locle

3 likes

Had er nog niet bij stilgestaan wat voor uurwerk erin zit.

1 like

Goudmarkering op de buitenkant? Meestal een rode vlag toch.

Allemaal bedankt voor de suggesties. M’n zwager is helemaal weg van de looks van de Hamilton, maar de maat is wel een puntje. Hij gaat hem binnenkort eens passen bij een juwelier, kijken of het misschien toch een optie is, afmetingen zeggen ook niet alles.

Niet voor een USA cased Longines.

Zou wel altijd om pic van binnenkant vragen.

Al eens aan archimede gedacht? Is verschillende maten verkrijgbaar, waaronder 36mm:
https://www.archimede-watches.com/klassik-36-go-sw-ls-609.html
go-sw-lbsw_1

2 likes

Mooie optie, dank voor de tip. :+1:
Enige puntje is het ontbreken van een datum.

1 like

Jup, dacht een optie te hebben waarbij je het hele lijstje kon afvinken maar de datum zijn ze inderdaad vergeten. In mijn hoofd zit een soortgelijk horloge met datum, maar ik kom niet op het merk/type… Eerst wou ik altijd een datum hebben, maar met meerdere mechanische horloges is het toch wel heerlijk om alleen de tijd te hoeven bijstellen.

1 like

Ik geef zelf ook niet zo om een datum, bij mechanische horloges neem ik vaak niet eens de moeite om hem goed te zetten. :sweat_smile:
Maar staat voor m’n zwager wel op het verlanglijstje. :sunglasses:

1 like

Ook mooi :wink:
Maar met 41mm net boven gevraagde specs.

1 like