Die!
Oogt wel wat klassiek. Ik weet niet hoe flexibel je budget is maar wellicht dat je een paar honderd euro kan bijlappen voor een Nomos zoals dit:

Had nog niet aan Hamilton gedacht, top!
Als je het wat klassieker zoekt maar toch goed draagbaar, is dat binnen je budget (?) wel de topper.
Wellicht vindt je zoiets wat. Het platste quartz uurwerk met datum, nog bij seriouswatches.nl verkrijgbaar. Binnen je budget. Beetje sportiever, hele mooie kwaliteit en wat anders dan anders.
Opgelost!
In de categorie dresswatches kies je natuurlijk voor een vintage Omega Seamaster!
(en natuurlijk een automaat of handopwinder; quartz…doen we niet aan )
Enig idee wat je ultraplat vind? Want veel horloges met gemiddelde dikte kunnen prima onder een overhemd i.c.m. manchet.
Dus als dat de richtlijn zit, dan zit je bij de meeste horloges wel goed.
Nomos, Hamilton zijn al mooie kandidaten volgens mij. Kijk ook eens bij Longines (twijfel enkel of het budget dat red) of Tissot en natuurlijk veel mooie vintage mogelijkheden.
Je kan op chrono24 filteren op hoogte van de kast en budget .
Citizen heeft ook erg platte horloges. De Stiletto serie geloof ik, nog geen 5mm hoog
Dat zijn de dikkertjes joh . Ik hou meer van mechanisch, maar als je toch naar quartz kijkt zit je bij Citizen goed. Wat dacht je van 2.98mm
7 keuzes
Oei… Erg fraai! Daar gaat m’n quartz idee…
Heb nu vaak een Certina DS Podium om, deze is wel vaak te dik i.c.m. overhemd. Eerlijk gezegd weet ik niet precies hoe dik het horloge is…
Glycine combat 6 classic, mooie platte automaat met saffierglas.
Dunner dan een Piaget Altiplano ga je haast niet vinden… hun dunste is slechts 2mm, en dat voor een mechanisch horloge!.. Qua budget?.. eh… lamazitte…
Mijn DUMET Instrument 3 draagt ook goed onder manchetten is mijn persoonlijke ervaring amper 10 mm dik, voor een mechanisch horloge niet te dik…
Dunner dan dat zal lastig worden voor een STP 1-11 Automaat…
Google geeft 12mm (voor de chrono 15mm) valt op zich nog best mee. Enfin, kun je iig gerichter zoeken.