Zoiets als...

dit horloge.

Alles aan dit horloge bevalt mij. De vorm van de wijzers, het wit van de wijzers tegenover de zwarte plaat, de cijfers rondom, kastvorm, kroon.

Toch zou ik graag weten of er nog meer horloges zijn die dezelfde stijl hebben.

Mocht je er één weten, zou ik het graag horen :slight_smile:

3 likes

Heeft wel iets weg van een mont blanc star

1 like

Doe mij deze maar :tongue:

2 likes

Want deze lijkt zo veel op de foto uit de openingspost???:thinking:

1 like

Alleen de vorm vd kast en de kroon zo te zien. Als je een exact kopie zoekt dan hoef je niet verder te zoeken toch?

Gewoon iets ter vergelijking

Kroon viel mij ook op! @Ivo als je deze mooi vindt, waarom verder zoeken?

Een IWC Portofino heeft die (zilveren) wijzers, maar staafindices in plaats van cijfers en wordt o.a. op

! op leer met vouwsluiting geleverd.
Ik wil hem verkopen want ik heb te veel in de box.

1 like

Ik moest gelijk aan Cronoswiss denken.

Die hebben buiten dit model nog meer modellen die er ongeveer op lijken.
Al hebben ze wel wat meer uitgesproken details.


1 like

Ik snap je opmerking, maar nieuwe modellen ontdekken en die vergelijken is, voor mij, onderdeel van de lol :slight_smile:

Niks mis met zo’n ML
Ik zou hem gewoon kopen als je hem mooi vindt.

Misschien kun je nog bij Hamilton of Stowa kijken voor
een klassieke military of marine.

De datum op 6 van deze ML vind ik ook heel geslaagd.

1 like

Moest zelf denken aan een Junghans Driver

https://images.app.goo.gl/yBeMo9TA445kdZ2D7

Of de Eberhard Traversetolo:

https://images.app.goo.gl/9mucFSCpnhqtipVY9

Beiden door de afwezigheid van de datum net wat rustiger.

Op t forum wordt naar mijn idee wel eens teveel gekeken naar restwaarde … mijn colt heb ik nieuw gekocht … op zon breitling schrijf je al een boel af …, en zeker als je je trouwdatum erin laat graveren :grimacing: … mijn punt is (ik ben nl geen flipperaar) dat voor mij de restwaarde tov de aanschafwaarde niet zo belangrijk is want ik verkoop mijn horloges toch niet … moraal van het verhaal (in mijn optiek) … kopen als je m mooi vind, en denk dat je ook bij een ad zeker de listprijs niet hoeft te betalen … (k vind trouwens dat Maurice Lacroix in hun masterpiece collectie een aantal heel interessante horloges aanbied :blush:)

3 likes

Tissot heeft verschillende modellen die er iets van weg hebben, waaronder deze!

Die Eberhard​:+1::grinning:

Zoek op een zgn deck watch en je komt aardig wat vergelijkbaars tegen. Hamilton heeft een mooie en ik moest ook een beetje denken aan een sinn 104.

1 like

Een Omega Railmaster misschien?

De chrono versie van de M.B. star staat hier op Hf aangeboden

1 like

Dezelfde stijl, ach… Om totaal uiteenlopende elementen moet ik erg aan de Hamilton Khaki field horloges en de Oris pointer date. :grin:

EDIT: Dat gezegd hebbende, als alles aan het horloge je bevalt ben je toch klaar?

En ik denk de goedkoopste die je ooit gaat vinden :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like