Stuckx The Bull's - ze zijn bijna allemaal binnen!

Op oceanictime kwam ik deze tegen: met name de blauwe versie met 2 dials en datum vind ik prachtig:

wat vinden jullie?

7 likes

Frisse kleurtjes wel
alleen wel een enorm contragewicht op de secondewijzer
dat gaat tzt wel irriteren met aflezen

Ik vind de blauwe ook wel gaaf, daar zit ook niet zo’n groot contra gewicht op de seconde wijzer, en ook de sub-dials zijn mooier.

Heel gaaf design!

Deze is best spectaculair! :+1:

vind hem erg mooi, met name de blauwe is een prachtige klok voor erbij. Maar 700 euro vind ik ook best veel geld. Als het rond de 400 euro was had ik de gok nog wel durven nemen. Nu niet…

Bijzonder design met de crown en pushers op de 12 positie. € 700,- vind ik toch een beetje teveel om het te proberen :stuck_out_tongue:

Hoewel lekker eigenwijs vind ik ze toch maar niks! De diefstal van de kleurstellingen staat me tegen.

Wel vreemd, want ik heb toch zelf een fiddy van MM…

Nou ja, ik ben hier ook niet om consequent te zijn :smile:

Mee eens!

Gr Max

Nog steeds eeuwig zonde dat deze nooit van de grond is gekomen.

6 likes

De dure versie heeft een automatisch uurwerk. Er komt ook een versie met een mecha-quartz. De prijzen met deze uurwerken gaan volgens mij zo rond de 250-300 euro uitkomen.
Ik vind het een mooi horloge. Misschien dat ik wel instap voor de goedkopere variant.

1 like

Ik denk al een tijdje over de panda bull of de blauwe, ben er nog niet helemaal uit.

geen slechte deal voor 260 € me dunkt…

En die 700 € startprijs op KS voor een mechanische chronograaf-Bull is toch niet zo gek veel?

Btw achter dit merk zit toch iemand uit NL?

1 like

dat mag je wel zeggen…een prima horloge!!! :stuck_out_tongue:

achter dit werk zit niet zomaar iemand uit NL… Stephan Trimbos zit daarachter… en die blauwe… Ja… die vind ik mooi. 't mooie van een Bullhead is dat ie “lekker symmetrisch” is… en dat je em, als je de stopwatch gebruikt lekker in de hand kan houden…

[hersenspinsel] Stel nou… dat er naast een mooie NATO band ook een"Lanyard" bijgeleverd wordt?.. die je aan de bovenste Lug kan bevestigen?.. dan kun je em bij het Timen van een sportieve gebeurtenis ook om je nek dragen… [/hersenspinsel]

5 likes

Echt jammer! Ik had me op deze ook graag ingeschreven. Ik vind de Rock wel wat hebben :smile:

Ja, de briljante Stephan T. Die man is zo goed he. Ook verantwoordelijk voor de verkoop in Nederland van Helios, Magrette, Tempest etc … Check eens op: http://www.forasec.com

2 likes

Vers van de pers:
NE-88 Seiko/TMI movement with vertical clutch and column wheel

via WUS

Leuke ontwerpen en fraai kleurgebruik.

Prima idee, maar zal nooit kunnen tippen aan de Bullhead(s) van Omega:


Zie er zelf weinig toekomst in.

1 like

Niet tippen aan Omega?

moet dat dan?

prijs van deze Omega is ongeveer -tig keer zo hoog als die van Stuckx. En keuze uit quartz en mechanisch.

Mijn keuze gaat uit naar Stuckx: de blauwe… :stuck_out_tongue:

5 likes

is een kwestie van smaak vind ik… Uiteraard… de Omega Bullheads zijn schitterende horloges, maar ik vind persoonlijk de vormgeving van de Stuckx the Bull bijzonder geslaagd.

“not your average bullhead”… ik vind de bezel insert bijzonder ze doet een beetje denken aan sommige bezels van bijvoorbeeld Vostok Komandirskie en Amfibia…

Wat ik zeker klasse vindt…Vertical clutch!.. de Chrono wordt niet gekoppeld door de tandwielen in elkaar te laten zwenken, maar door een axiale koppeling, hetgeen veel vriendelijker is voor de tandwielen… die zijn “constant mesh” ze zijn altijd in aangrijping, maar “Freewheelen”, zodra je de chrono inschakeld, zorgt de koppeling dat ze mee gaan draaien…
Ik weet niet of het een wrijvings koppeling is of een “Dog-clutch” zoals in motor versnellingsbakken… maar 't is een mooi mechaniek…

2 likes