Zoldervondst - leuk! 😍

Hoi allemaal, binnenkort gaan we verhuizen dus het is tijd om te gaan ruimen… Vandaag heb ik met mijn dochter een begin gemaakt met het opruimen van de zolder. Er staan daar spullen die daar al 20 jaar liggen, waaronder een klein kistje met wat spullen uit mijn jeugd. Daar zat onder anderen dit horloge in, ik heb het denk ik ooit eens van mijn opa gekregen. Na een paar slagen aan de kroon begon het meteen weer te lopen, maar helaas lijkt de minutenwijzer een beetje los te zitten. De lunette en achterdeksel zitten muurvast, die ga ik nog wel proberen los te krijgen. Maar de wijzerplaat valt me op. Geen enkele index? Het enige wat er staat is een W, ancre en shockproof. Als ik er met een felle lamp op schijn, dan zie ik wel iets van opgelegde indexen maar het is net alsof iemand (toen al?) een mod heeft uitgevoerd en met zwarte verf ofzo de wijzerplaat heeft ‘gestript’. Er is een licht kleurverschil tussen het zwart om de letters en de rest van de wijzerplaat. Op de lunette lijken wat oude lijmresten te zitten. Dat moet zeker meer dan 30 jaar geleden zijn gedaan dan, maar zeker niet door opa. Die was niet zo van priegelwerk. Van de achterkant wordt je ook niet wijzer, daar staat alleen ‘antimagnetic - stainless steel back’. Grappig om te vinden!
Heeft iemand van jullie een idee wat ik hier nou heb? Uit welke periode zou het kunnen komen?

Alvast dank voor elke reactie! Groet, Jelle.

2 likes

Ik vermoed jaren 70 heb ik ook uit 77 denk ik. Staat vast ook een duikertje achterop.

1 like

Wel met cijfers etc op de wijzerplaat.

1 like

En met 99% zekerheid een France Ebauches uurwerkje er in.

1 like

Nee, een duikertje heb ik niet kunnen ontdekken.

Okee, dat gaan we zien zodra ik het open heb :+1:

Tof dat je het na zolang gevonden hebt en je nog weet hoe je er aan komt!

Vwb het merk:

Wellicht had je het zelf al gevonden, zo niet, bij deze!:+1:

1 like