Zwitserse horloges niet meer naar Noord Korea

Switzerland recently added to existing sanctions against North Korea by banning shipments of all Swiss watches to the secretive "communist dictatorship."

http://ablogtowatch.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2016/07/North-Korea-Kim-Jong-un-swiss-watches-5.jpg
.
http://ablogtowatch.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2016/07/North-Korea-Kim-Jong-un-swiss-watches-4.jpg

-> Artikel

2 likes

Kan me niet voorstellen dat de gemiddelde Noord-Koreaan daar heel veel van gaat merken. En durf te wedden dat Kim Jong-un zelf in de kluis best een paar ā€˜premiumā€™ Zwitsertjes heeft liggen. Zijn ze gek op, die dictatortjes. Alle leuke dingen (en zelfs eerste levensbehoeften) voor het volk onmogelijk maken en verbieden en zelf baden in alle luxe die je maar kunt bedenken (en meer). Fijn land, dat Noord-Korea!
En dan zijn er nog mensen die wat te zeiken hebben op de EU!:wink:

3 likes

Dan krijgt die malloot met zā€™n plofkop ze gewoon indirect via China, en de bevolking mag gras eten.

1 like

Jullie zijn gebrainwashed door westerse propaganda! Het is juist een modelstaat! :yum:

5 likes

Ach, Noord Korea is zo gek nog niet
(als je Kim Jong-un heet)

2 likes

Voelde me wel veilig daar hoorā€¦:wink:

1 like

ik voorzie gouden handel hier op het HF

1 like

Communisme is een prima systeem, alleen zijn sommigen iets gelijker dan anderen. Plus dat niemandnog zn best doet, want je wordt er niet voor beloond

Dat zie jij volstrekt verkeerd en eendimensionaal!

Het is niet alleen beloning wat mensen motiveert. Dat kan bijvoorbeeld ook liefde zijn, ā€¦ Of beter misschien nog,ā€¦ Angstā€¦

Oderint dum Metuant

Inderdaad, ik heb uit eigen ervaring al 40 jaar zicht op de verworvenheden van het communisme.
Alles al gezien, incl. bespioneerd worden boor de buren, afgeluisterd worden tijdens telefoongesprekken, benaderd worden door de bvd.

Kapitalisme heeft ook zo zn makken, maar beter wordt het niet.

1 like

Tsja, daar zeg je wat,ā€¦ Ik vrees dat voor wat jij noemt het off topic gedeelte van het forum zelfs niet geschikt is.

Toch, beter is altijd een kwestie van perspectiefā€¦ Voor de Noord Koreanen die een fijn Zwitsers horloge willen kopen is dit geen fijne maatregel natuurlijk! Die moeten nu blijkbaar een buitenlandse reis weten te regelen en dan hopen dat ze het kleinood weer mee het land inkrijgen. Misschien voor een stoutmoedige nog een paar extra stukken mee op bestelling van de horlogevrienden.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Een paar leuke links:

http://forums.watchuseek.com/f2/kim-jong-un-girly-watch-3156250.html

2 likes

Ik ben het kwijt. :open_mouth:

Volgens Wiki:

Pecunia non olet (ā€˜Geld stinkt nietā€™) is een Latijnse uitdrukking, een geparafraseerde opmerking van keizer Vespasianus, volgens de geschiedschrijver Suetonius in ā€œLevens van de keizersā€.
Toen keizer Vespasianus aantrad was de staatskas leeg door de brand van Rome, de excessen van Nero, het Vierkeizerjaar en de Opstand van de Batavieren. Hij herstelde de financiƫn mede door de herinvoering van de urinebelasting van Nero. Deze belasting werd opgelegd aan eigenaars van publieke pispotten (en latrines), waarin voorbijgangers urineerden en waarin buren hun pispot leegden. De eigenaars verkochten de urine aan wasserijen en volders. Toen zijn zoon Titus aanmerkingen had op de urinebelasting, zou de keizer volgens Suetonius geantwoord hebben dat er geen luchtje aan een munt zat, ook al kwam die van de urine (e lotio est). Het maakt dus niet uit hoe het geld verdiend wordt.
De spreuk zelf staat niet letterlijk in een Latijnse tekst uit de oudheid en dateert dus van later datum, wellicht uit de negentiende eeuw.

2 likes

dank u. :slight_smile:

1 like

Hee Marijn, aan de Spa? Of gaat die in de Laphroaig Cask Strength?

:wink:

1 like

Ach, even een poging tot een braver imago. :grin:

2 likes