Die zijn vaak nadien geplaatst, service dials of gewoon een wissel.
Ik heb mijn M serie nieuw gekocht in 2008. Nooit geserviced en ben dus eerste eigenaar.
Mijn horloge heeft geen stick dial en destijds heb ik er ook geen gezien bij de voorstellingen van mede leden op Turf en RLX forums.
Nu is alles in house maar toen maakten toeleveranciers nog heel veel onderdelen voor Rolex. Zo had je verschillende leveranciers voor de wijzerplaat die elk hun eigen minimaal verschillend font hadden. Dus dat er originele stick dials bestaan met 3186 is zo goed als zeker.
Wel gek dat op chrono24 toevallig bijna alle 3186’s met de ‘error’ stick dial zijn uitgerust. Ach, als het iemand blij maakt waarom niet.
Edit: oh, je username is ‘stick’ , ja dan zal het wel belangrijk zijn. Had beter niet gepost.
Een paar jaar geleden werd je helemaal gek van alle MK huppeldepup dials in 5513’s, 1680’s, 1675’s, etc.
Elke millimeter verschil kreeg een bijnaampje en een premium mee van de handelaar, want ze waren allemaal ‘super rare’. Momenteel lijkt die markt sowieso geen aandacht meer te krijgen, gelukkig. Vond dat echt onzinnig geneuzel in de marge en allemaal meelopers.