18238 vs 118239

Goedemiddag allen,
Ben hier nieuw op het forum en leer graag bij.
Graag zou ik een beroep doen op jullie expertise (conditie, echtheid, etc.)Ik heb de keuze uit een day date 36mm 18238 uit 2006 prijs €12000.
De andere is een 118239 uit 2012 prijs €14500. Beide zijn zonder papieren en doos
Horloges zijn beide van chrono 24 aangeboden door private sellers

Niets zinnigs te zeggen over zulke vage foto’s

Het zijn niet de beste foto’s.
Ik ken wel een kenner, @HanDavinci , wat vind je van deze 2 briljantjes?

Mocht er maar twee uploaden. Misschien helpen deze

![afbeelding|230x500](
![afbeelding|230x500]

1 like

Een 18238 uit 2006 kan niet dus verkoper lukt uit z’n nek.

En die 118238 ziet er heel gaat uit.

Oké nu ga ik je echt even wat advies geven.

Je wilt 13.000 uitgeven bij een onbekende uit Bolivia?

Probeer niet voor een dubbeltje op de eerste rij te gaan zitten bij dit soort horloges. Bezuinigen op een horloge van 12k + moet je gewoon niet willen.

2 likes

Ga toch even bij verkoper informeren hoe het zit met de 18238. Ieder geval bedankt voor de moeite

En ga je dus 12k uitgeven bij een particulier uit Spanje?

1 like

Het was een optie maar als ik het zo hoor toch even verder kijken. Suggesties zijn welkom budget is 12 k

https://www.watch-site.nl/nl/collectie/rolex/rolex-day-date-4

Even bellen, en koop deze, iets duurder maar dan heb je tenminste iets goeds met garantie.

2 likes

En een vertrouwde bekende dealer.
Ik probeer iedereen te overtuigen dat ze bij betrouwbare dealers moeten kopen om het oude adagium “buy the seller”. Ik snap dat 1000 euro veel is maar als je bij een watch-site, watchdeals of @Crownguard koopt dan weet je dat je geen gezeur krijgt. KOOP die zekerheid.

En @Elraoul, ga naar @Crownguard praat met die man en laat je helpen, als jij aangeeft wat je zoekt komt het goed

5 likes

Klasse, ga even rondkijken bij aangegeven dealers. Kom later met een update

1 like

Damn, dat is geen goedkope toko.
11k voor een Sub van 3 jaar oud.
Edit: en crappy foto’s.

2 likes

Mijn collega heeft 10.500 gekregen van een grijze dealer, voor zijn 116610LN uit 2016, dus zo gek is dat niet :wink:

1 like

Staat is niet bepaald prachtig

Foto’s zijn heel slecht inderdaad, wellicht een keer een cursus productfotografie volgen. Prijzen zijn hoog maar volgens mij ligt dat meer aan de marktwerking dan aan deze toko…

Goed dat je dit hier bespreekt VOOR het aankoop moment. Er zijn diverse rode vlaggen.

Ga eerst op onderzoek uit en laat je absoluut adviseren, bijvoorbeeld hier op het forum.

Vraag eventueel aan forum leden mee te zoeken.

Er zitten hier horloge freaks die dag en nacht bezig zijn met deze specifieke modellen. Ze zullen zich hier vermoedelijk snel aandienen.

1 like