2e Rolex. Aanschaftips?

Goedemorgen.

Ik ben de vorige keer goed geholpen bij de aanschaf van mijn eerste rolex. Het heeft mij geholpen een exemplaar juist niet te kopen gezien de conditie daarvan. Zelf had ik dit met mijn beperkte kennis niet opgemerkt.

Nu zit ik wederom in dezelfde positie. Ik kan een Rolex kopen die er naar mijn idee goed uitziet. Enkele vragen. Wat is jullie mening? Hij moet origineel zijn en de staat moet goed zijn. Ik weeg de leeftijd mee, dus hij hoeft niet nieuw te zijn. Hij mag alleen ook niet zwaar gepolijst zijn geweest.

Any toughts?

1 like

Misschien ook handig aan te geven van wie / waar / via welk kanaal je deze wil gaan kopen? Zegt soms ook al wat.

1 like

Welke Rolex heb je al?

4 likes

Poeh, precies deze 1601 heb ik volgens mij ook ooit gehad! Ik denk niet dat je een vintage DJ in een betere staat gaat vinden dan die! :stuck_out_tongue: Succes met de zoektocht, ik kan vrij weinig over deze buckley zeggen.

Dat zal maar zo kunnen. Er wijzigt hier nogal eens e.e.a. van eigenaar :sweat_smile::+1:

Foro vd rek.op de band?
Prijs/service gesch/met B&P?/welke aanbieder?
Zo lastig wat er over te zeggen.

Staat ziet er wel goed uit op de foto’s.

Lugs ogen goed iig op de foto’s

1 like

Ik zie er niets bijzonders aan, prijs is natuurlijk belangrijk, garantie, enz.

Bedankt voor de tips, voor zover. Het horloge staat op marktplaats:

Hoeft verder geen geheim te zijn. De prijs is om en nabij het hoogste bedrag wat geboden is op marktplaats. Het enige wat mij nu opvalt is de beschadiging op foto 6. Weer even aan mezelf de vraag of ik dat heel erg vind… mwah. Het zijn oude horloges en dit voorkom je bijna niet.

Belangrijkste vind ik de originaliteit van de wijzerplaat icm. de rest van het horloge.

De reservering die op de advertentie staat is overigens voor mij gedaan. Mijn intentie is om hem morgen aan te schaffen, of er moeten via dit forum vreemde dingen boven water komen.

1 like

Ik vindt de achterkant van de kast er wel heel gehavend uitzien…

Flinke hap uit de caseback.

Als hij meer dan 3200 kost zou ik lekker verder zoeken.

1 like

Ook hier is duidelijk te zien dat er een flinke impact op de kast is geweest. Diepe kras en een stuk van de bezel is heel duidelijk gepolijst.

Lekker verder zoeken!

1 like

Dit ziet er niet zo fraai uit, inderdaad. Misschien vertekenen de foto’s wat. Ik ga morgen in ieder geval kijken, maar ga hier zeker goed op letten.

Kleine tip; haal de band er af en leg het horloge op de tafel. Wanneer de kast “wiebelt” dan is er niet niet vakkundig gepolijst.

2 likes

Let ook goed op het scharnier. Op deze foto lijkt daar ook een stuk van te missen.

De bezel is gemaakt van 18 karaat goud, dat is niet heel duidelijk gepolijst, maar gewoon weggesleten. En dat wat je markeert zijn deukjes, want goud is zacht.

Waarom roep je toch van die dingen? Zo zet je mensen op het verkeerde been.

Ik zou het niet doen. Een 16013 is gelukkig nog een stuk frisser te vinden.

@Siedo heeft er net eentje onderweg. Deze kun je ook als schoolvoorbeeld nemen:

6 likes

Of kijk niet meer naar vintage joh?

Dit is hartstikke normaal bij oudjes. Je moet geen splinternieuwe Rolex als uitgangspunt nemen. Gouden lunettes slijten nou eenmaal en een kras op je Rolex is zo gezet en geen doodzonde. Kast is dik en band oogt oke.

1 like

Neem ook totaal geen nieuwe als voorbeeld, kijk zelf naar de foto’s in de advertentie. Dat specifieke stuk van de bezel is gewoon duidelijk aangetast invergelijking met de rest.

Je hebt echt geen getrained oog nodig om te zien dat dit exemplaar een heel zwaar leven heeft gehad.

Ik heb ook contact gehad met deze jonge verkoper. Uiteindelijk toch verder gezocht en een betere deal gevonden. Ook omdat Buckley niet mijn eindstation is.

*Edit; is dit trouwens dezelfde aanbieder? Heeft er alle schijn van.

1 like

Ik vind dat je overdrijft. Je komt over als een toetsenbordheld die commentaar levert op lelijke knieën bij een topmodel.

Als je dit al zwaar afgeleefd vind dan zou je wat vaker op chrono moeten zoeken naar oude DJs. Dan zie je pas afgeleefde en vernaaide klokken. Deze is gewoon prima

1 like