Eind goed al goed: Oneffenheid wijzerplaat Tudor waarvoor wijzerplaat wissel. Na 13 weken beschadigd terug gekregen! Goed opgelost, nieuw exemplaar gekregen! 🥳

Onacceptabel en hoef je juridisch gezien niet te accepteren. Immers onder liefhebbers en verzamelaars is polijsten not done. Dit hoef je dus niet te accepteren bij een gloednieuw horloge!

Nieuw horloge of geld terug is het minste wat ze kunnen/moeten doen.

2 likes

Je hoeft juridisch niets te accepteren. Maar ik krijg het van mensen die dat te pas en onpas roepen. Niet iedereen staat te springen om een dure advocaat in te schakelen of een lange procedure af te wachten. Of om 6 keer op een rechtsbijstand bureautje langs te gaan. Dus neen, je hoeft juridisch niets te accepteren. Behalve een gigantische hoop rompslomp en ellende dan.

Een oplossing die voor beide partijen ‘werkt’ is de best mogelijke uitkomst.

2 likes

Ik durf te stellen dat ts hiermee niet akkoord hoeft te gaan. Gaat om een precisie instrument en zoals met het horloge is omgegaan, doet ook ernstige twijfels rijzen over de toestand van het uurwerk na deze lompe omgang met cq reparatie van het horloge.

Ts heeft al eenmaal reparatie toegestaan van een NIEUW product en in dit geval is nu het vertrouwen volledig weg. Nogmaals het gaat om een delicaat product en we zijn het er toch wel over eens dat er niet delicaat met het horloge is omgegaan.

1 like

Uhm, mijn Pelagos - qua LP nog 1000 euro duurder - ligt in Genève en bij vertrek is mij door de AD te kennen gegeven dat dat zo maar 3 maanden kan duren. Redelijk? Geen idee. Moet ik het ermee doen: Ja! Tenminste als ik mijn reparatie (onder garantie) gedaan wil hebben. Het is niet anders.

Horloges zijn niet zo speciaal en problemen kunnen worden hersteld. Het is rot en je hebt hoge verwachtingen maar shit happens.

Bij ieder horlogehuis gaan dingen mis. Het is ff klote als jij een van die horloges hebt maar soit. Gewoon schaap een schuldgevoel aanpraten en er zoveel mogelijk eruit slepen

2 likes

Dat het even kan duren is bekend bij horloges. Maar we hebben het nu over een nieuw horloge wat volgens mij nog niet eens behoorlijk gedragen is. Dan is 13 weken wachten denk ik niet redelijk.

1 like

Wat is nieuw? Die van mij is ook slechts 3 maanden ‘oud’… :wink:

1 like

U spreekt uit ervaring of u bent advocaat?
We spreken hier over wat krasjes op een deksel, het is ook niet zo erg als dat je schetst.

Uurwerk zal wel prima zijn.

Wat ik benoem komt voort uit het burgerlijk wetboek (in gebreke stellen) en daar zal je het toch mee moeten doen.

Zoals eerder al geschetst, gelijk krijgen is leuk, je gelijk opeisen duurt allemaal een stuk langer en is niet zo makkelijk als gedacht.

Gewoon normaal in gesprek gaan :+1:

2 likes

Hahahaha

Ik ben van mening dat ik ze de kans heb gegeven. Daarnaast wil ik niet dat ze nieuw horloge gaan polijsten.

2 likes

Delicaat? Rolexen zijn ontworpen en gebouwd om mee te duiken en andere intensieve activiteiten mee uit te voeren :joy:

Duikhorloges zijn werkpaarden…

1 like

Zoals gezegd zet de menselijke kant in om je centen terug te krijgen. Gooi er wat termen als “gevoel”, “begin van een slecht huwelijk”, “vreugde” etc. in :wink:

1 like

Ik ben geen advocaat maar ik denk niet dat ze snel een nieuwe zullen geven. Laat ze een nieuw deksel bestellen en plaatsen zodra deze binnen is. Kun je ondertussen het horloge gewoon dragen. Dat lijkt me de beste oplossing voor beide partijen.

7 likes

Kan me ook niet voorstellen dat ze gaan polijsten hoor. Je krijgt ‘gewoon’ een nieuw achterdeksel. Dan voldoen ze volgens mij keurig aan de herstelplicht. Of jij daar blij mee bent, dat is aan jou. Je kunt ook voor “geld terug” of een nieuw horloge pleiten maar de vraag is of dat haalbaar is. Ik heb geen idee. Dat je het zat bent, snapt iedereen!

3 likes

Ik heb het horloge voordat ik het inleverde nog uitgebreid door twee medewerkers van Schaap Citroen laten inspecteren. Ze hebben genoteerd dat het horloge op twee miniscule puntjes op de achterdeksel punt gaaf was en als nieuw. Ik heb mijn zorgen over beschadigingen bij retourneren veelvuldig geuit. Ik ben benieuwd morgen naar de reactie van het service centrum en de contact persoon waarmee ik contact heb gehad.

5 likes

Ik wil niet oproepen tot geweld maar ik zou wel even een stevige Turk en een nietenschieter meenemen.

3 likes

“Heel vervelend. Breng maar langs meneer Ralph, we gaan het direct voor u oplossen!”

…wilt u koffie? :wink:

1 like

7 likes

Haha ik zal morgen de strips even lezen. Ik loop twee weken achter. :zipper_mouth_face:

Dit vind ik wel een beetje grof en racistisch hoor. Niet alle nietenschieters zijn erop uit om mensen te bezeren.

8 likes