Eind goed al goed: Oneffenheid wijzerplaat Tudor waarvoor wijzerplaat wissel. Na 13 weken beschadigd terug gekregen! Goed opgelost, nieuw exemplaar gekregen! šŸ„³

Mag op mijn werk geen horloge aan.

Werk je als magnetiseur?

2 likes

Iets met de gezondheidszorg?

Glasbakken reinigen?

3 likes

Of vorkheftruck chauffeur?

Ik denk dat wat voor werk in doe niet relevant is voor dit topic. Gerne weer even on topic :+1:

1 like

Misschien al geschreven (moet bekennen dat ik niet alle reacties heb gelezen) maar als je het horloge in ontvangst neemt, bekijkt en de winkel uitloopt ben je volgens mij akkoord met (in ieder geval de optische) staat van het horloge.
Als je later terugkomt met een kras wordt het toch een lastig verhaal.
Ik kas ergens het voorbeeld met een auto in een garage.
Als je die ophaalt, wegrijdt en de volgende dag terugkomt met een kras op de motorkap heb je toch ook een lastig verhaal.
Letā€™s hope for the best in ieder geval.
Ik heb echter het idee dat het S&C meer te doen is om de omzetsnelheid dan het behagen van de purist ā€¦

8 likes

We wachten de reactie van Schaap Citroen af. Het scheelt dat we voor inname het horloge uitgebreid samen hebben geĆÆnspecteerd en dat er nu zichtbare beschadigingen bij zijn gekomen die er niet op zaten toen ik het horloge retourneerde. Ten tijde van afhalen enkele minuten voor sluit zat er een sticker op en leek het initieel allemaal goed. Bij het afhalen van de sticker thuis zag ik pas de beschadigingen en was de winkel dicht.

4 likes

Niet als ze folie over de motorkap hadden geplakt dat je er thuis pas vanaf trok. :joy:

Edit: het is nog steeds wel een lastig verhaal inderdaad, want toon maar eens aan dat je het niet zelf gedaan hebt. Nou kan een kras in een motorkap wel per ongeluk komen, dit deksel is wel echt mishandeld.

7 likes

Het ging in eerste instantie dan ook niet om een kras maar om een imperfectie op de wijzerplaat waarvoor het horloge al 13 weken weg is geweest.

1 like

Alle grote juweliershuizen zijn tegenwoordig ā€˜dozenschuiversā€™. De kleine familiebedrijven, met de echte liefhebbers aan tafel, sterven in rap tempo uit. Vooral bij de grote merken. Als je tien jaar terug iets met je Rolex te doen had, ging je even naar Heetman. Eerst even zitten voor een praatje en alles was mogelijkā€¦ nu loop je bij Gassan of Schaap naar binnen waar je met een beetje pech eerst in het Chinees zal worden aangesproken. Tja.

Maar dat wil denk ik niet direct zeggen dat ze niet bereid zouden zijn met een oplossing te komen. Ik ben dan ook benieuwd.

1 like

Damn Sander, wat ben jij streng. Het meisje van mijn dromen zou ik dit direct vergeven :grin:.

6 likes

Dat is dan toch wel heel jammerā€¦
De Jumbo super alhier denkt daar toch anders over. Kreeg vandaag een hele zak fruit gratis mee, omdat er sprake was van een beschimmeld druifje :innocent: De chef stond toevallig naast mij, en bedankte voor de opmerking.

2 likes

En iedere dag 6 horloges post in ā€œWat dragen we vandaagā€œ :smirk:

En dan niet goed bekijken als je hem ophaalt? :neutral_face:

Go get them, tiger!!! :tiger:

16 likes

Eens te meer duidelijk dat je s&c moet mijden. NOOIT heengaan. Is een ballentent. De liefhebberij en liefde van puristen voor puristen vind je helaas op de grijze markt. Helaas omdat zij vaak iets duurder zijn dan stickerprijzen

Om. Een string heb je ā€˜aanā€™, een horloge heb je ā€˜omā€™.

Aan alle nieuwsgierigen: @rlc roert bij Unox voor zijn werk hele dagen in de

Dus horloges verboden. Geloof het of niet, maar ze hebben liever niet dat er vlokjes hard geworden huidboter naar beneden dwarrelen ik die ketels.

Anyway, vervelend dat ze hem zo hebben beschadigd. Hopelijk word je gecompenseerd.

3 likes

Die sticker erop plakken was wel heel erg sneaky en doortrapt!

4 likes

Ik vind het erg vervelend voor je.

Maar het valt mij de laatste tijd wel op hoe slordig veel juweliers met hun waar om gaan.

Een tijd geleden eens een horloge wezen passen. Nieuw, aan alle* kanten punt gaat, *behalve aan de achterzijde. Daar was duidelijk te zien dat de stalen band al tig keer over de achterkant was geschaafd. Zeg maar factor 10 van je Tudor.

Ik zorg zelf dat er altijd wat tussen zit om dit te voorkomen, of ik leg hem op zijn zij. Het viel mij toevallig op in een youtube filmpje van Jasper van AVW dat hij dat ook aan zijn kijkers adviseert.

Maar sinds dien heb ik elke juwelier zo het horloge in het bakje zien kletteren. Overal waar ik binnen stap, bij mij, maar ook bij de andere klanten die er zitten. Lekker zo het horloge neerleggen dat die stalen band de achterkant bekrast.

Maar ik ben het met @Watch2Morrow eens. Gewoon eens rustig gaan praten. Leg uit hoe belangrijk het horloge voor je is, zo belangrijk dat je terug gaat voor een defect aan de wijzerplaat. Miniem, maar toch een defect. Dat S+C dit ook heeft gezien en je horloge hebben aangenomen voor reparatie. Dat het dan wel erg zure druiven zijn als je het horloge terug krijg met andere en nog duidelijkere beschadigingen. En dat je van een bedrijf zoals S+C dit niet had verwacht (misschien een beetje stroop smeren dat hun verdere service zo goed is, enz.).

Misschien kunnen ze een deksel van een van de winkel modellen omwisselen zodat jij meteen al een net deksel heb, en hun zelf moeten wachten op een nieuwe. En dan gewoon even op adem komen en de frustratie laten zakken. Als je dit horloge mooi vind dan is hij ook nog mooi als na een week de frustratie is gezakt en je gewoon een net horloge om de pols heb.

Alleen dan niet bij het de winkel uit lopen je horloge tegen het stalen kozijn van de voordeur aan parkeren. Dat zou een beetje zonde zijn.

2 likes

Hangt er van af wie wanneer die sticker er op plakt.

Als het horloge zo binnen komt in Diemen en daar plakt men meteen de sticker er op. De horloge maker kan niet zien hoe het horloge bij de vestiging is weg gegaan en of dat de beschadigingen van RLC zijn of van een medewerker van de vestiging.

Dat kun je niet zeggen; je weet niet wanneer en om welke reden/met welke intentie die sticker is geplakt; Ik heb ook eens een Tudor ter reparatie ingeleverd, kwam (onbeschadigd) met stickers (voor en achter) terug.

Dit is niet leuk voor @RLC maar ik denk dat hij het meeste heeft aan/kan bereiken door geen aannames te doen en sec het (nieuwe) probleem bij S&C neer te leggen, zonder dat er emotie meespeelt.

1 like

:joy: