Aangenaam en vraag m.b.t. nieuw aan te schaffen Rolex

Beste leden van HF,

Ik kijk al enige tijd mee hier, en ben groot fan van het merk Rolex.
Mijn naam is Clint en na mijn eerste Rolex 116710BLNR te hebben verkocht, ben ik op dit moment trotse eigenaar van een 126334.

De GMT (zoals gezegd verkocht) had ik direct na de introductie gekocht bij Gilson in Hilton hotel te Antwerpen. Overigens zijn ze nu geen AD meer begreep ik.
De GMT heb ik ingeruild in het ‘‘grijze’’ circuit waar ik tevens mijn nieuwe Datejust II heb aangekocht.

Nu zou ik graag een ieder zijn mening horen over mijn zoektocht/keus voor een Sub.
De eerste echte keer dat ik in aanraking kwam met Rolex en gefascineerd ben geraakt door het merk, was met het type 16610LV.
Zoals jullie vast weten is dit model de laatste jaren flink gestegen, en vraag ik me dus af of 15K voor een 2008 model niet ver overpriced is. Ik snap uiteraard dat hij discontinued is, en in berperktere oplage gemaakt is, maar is de prijs een gevolg van de tevens gehypte markt op het moment en kan ik beter wachten, of is het beste moment om deze te kopen juist nu.
Een standaard 16610 met zwarte bezel is 9/10K en dan zie ik simpelweg de groene bezel als een onderdeel van 5K. Begrijp me absoluut niet verkeerd, de groene bezel fascineerd me, en financieel kan het makkelijk, maar iets in me zegt dat het overpriced is, of zeg ik hier iets heel vreemds :slight_smile:.

Ik hoor graag jullie mening, waarvoor alvast dank.

4 likes

Ik denk dat je jezelf even in moet lezen. Jasper heeft een leuk filmpje voor n00bs gemaakt.

Succes!

5 likes

Misschien een rare vraag, maar heb jij toevallig een Eames stoel thuis?

4 likes

Ja thanks, heb alle filmpjes over de 16610LV bekeken op YouTube, maar er is niet echt een sterke mening over het huidige prijsniveau, en gezien het feit dat winkels willen ‘‘verkopen’’ zou je de prijsmeningen in twijfel kunnen trekken wat niet wil zeggen dat ik dat doe, maar dacht ga hier op zoek naar onafhankelijke mening. :slight_smile:

Nee heb toevallig geen Eames stoel. de stijl hier is iets anders :slight_smile: vanwaar de vraag?

Je bedoeld denk ik Datejust 41.:wink:

Welkom hier en succes met jouw zoektocht!
Kan zelf weinig zinnigs melden over de prijsontwikkelingen van een Sub dus doe dat ook niet…:blush:

hehe ja correct :slight_smile: bedankt.

De prijzen van de Sub’s stijgen momenteel als een malle sinds @lasteraar er één heeft.
Ik adviseer je te wachten tot hij hem verkocht heeft.

Welkom en succes met je jacht.

3 likes

Mijn goede voornemen is deze sub een hele lange tijd te houden Henk. :pray:

3 likes

:joy::+1:

Jij wilt graag in die strip he!

6 likes

:rofl:
Ik ben er vandaag gewoon achter gekomen dat er een rare correlatie lijkt te bestaan tussen Rolex eigenaren en Eames stoelen. Heel apart.

5 likes

Ik wilde grappig terugkomen… maar nee. jij hebt gewoon gewonnen :rofl:

En je weet wat er van goede voornemens terecht komt toch? :joy:

Nee, groot gelijk, mooi houden

1 like

Welkom!

Een Rolex is nooit overpriced als je conform huidige marktwaarde koopt.

Gewoon doen dus :+1:

https://www.designoostende.be/webwinkel/specials/price-match-guarantee/vitra-eames-lounge-chair-ottoman-santos-palisander-leder-premium-zwart/?gclid=Cj0KCQiA7qP9BRCLARIsABDaZzj-LWqQNVZ5c7uJwXsg2FeTVwLj3ZS2V0lpJsEuGUoyl0TurqYjzrAaAmFvEALw_wcB

Knetters :fire:

hell no

Tsja, zoals met alles is het ‘wat de gek ervoor geeft’.
Vraag is alleen: hoe gek ben jij en wat geef je er dus voor?

Of zoals mijn economie leraar vroeger zei: “je hebt 2 prijzen: de marktprijs en wat de gek ervoor geeft”

2 likes

Vergeet je voucher niet.

Mijn vader heeft altijd tegen mij gezegd ‘dat je iets kan betalen wil niet zeggen dat je het moet kopen’. In mijn ogen is 15k voor een sub uit 2008 echt volslagen idioot, of je nou per maand 40k netto binnen harkt of niet.

10k trouwens ook haha, tenzij het een enorm zeldzame misprint of productiefout betreft…

1 like

Nope er zit een andere plaat met andere uur markers in. Daarom is de Kermit tof en de nieuwe Cermit flauwekul.
Als je ziet dat een Hulk nu 20k kost. Is de Kermit nog een koopje.
Tevens is het een bizar duur, staal duikhorloge :wink: