Aankoop eerste rolex

Beste forumleden,

Ik ben van plan m’n eerste rolex aan te kopen, mijn budget is 3000-3500€. Wat is volgens jullie het beste waar voor m’n geld? Ikzelf zit te kijken naar een datejust 1601/1603. Of is misschien een oyster perpetual of een airking beter?
Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groeten!

Je beste aankoop is de Rolex die je mooi vindt, niet persé degene die je voor je budget kan kopen.

…of gaat het je alleen om het merk?

13 likes

Vintage? Dan kun je voor dat bedrag een keurige Datejust kopen.

1 like

Zoizo een model nemen wat je echt te gek vind, en kun je die nog niet betalen, wacht en spaar verder, ik heb er ook mischien wel 10 jaar over gedaan, om mn model te krijgen waar ik echt gek van ben en nu heb ik hem

8 likes

Nee joh. Nu kopen. Genieten van je datejust (hier je tip @Tjorvenco ) en dan tzt upgraden. Rolex wordt toch alleen meer waard en flippert snel. Is dit slimmer dan sparen :grin:

1 like

Voor jouw budget zou ik proberen een nette 16014 te vinden. :+1:

3 likes

Idd. Tenzij je van vintage houdt zou ik een zo recent mogelijk 36mm model proberen te scoren.

Voor het genoemde budget moet het bijna wel vintage worden. Weet wel dat een vintage Rolex een heel andere beleving geeft dan een gloednieuwe.
Als je graag een nieuwe Rolex wilt maar je neemt een vintage dan kan het nog wel eens teleurstellend zijn(denk bijvoorbeeld aan de horlogebanden die vroeger nog niet zo goed waren als nu).

Dank voor de snelle en vele antwoorden/tips!
Mijn uiteindelijke doel is een rolex submariner te bemachtigen!

Zou je dan niet gewoon sparen voor een sub ipv een willekeurig ander model te kopen?

1 like

Of sparen voor een leuke Datejust ipv een willekeurige ruk Sub :smirk:

1 like

Hoho… Hij wil zelf een sub, maar heeft nu de centen voor een datejust…

Uiteraard zou ik niet voor zómaar een ruk-sub pleiten. Er is maar één 114060 “Fat Man”

2 likes

This is true… Fatman rules

3 likes

Wil, wil, wil, wil, wil, wil.

Ik wil nu wel een gekleurde meid een poets geven. Dan noem ik haar Caramel Choo-Choo en zie ik het grijze weer niet meer buiten.

Maar we moeten realistisch blijven. Een leuke 16013 of 16014 zit er nog wel in, maar ik zou doorsparen.

3500 uitgeven voor iets dat niet je doel is, maar omdat er Rolex op staat voelt niet lekker denk ik. Dat is liegen tegen jezelf.

3 likes

Je hebt gelijk, nodig heeft in het leven

En toch zie je dat hier veel voorbij komen :thinking:

1 like

En wie zijn wij dan om dat niet proberen te verminderen? :+1:

3 likes

Was slechts een observatie, sta er volledig achter om iemand richting een andere mening te begeleiden.

:rofl:

1 like

Volgens mij staat er een mooie Airking in het blauwe gedeelte. Tip: zeker omdat het je eerste Rolex is… als je concreet een horloge in het vizier heb, vraag even advies via dit forum. Er is een heleboel troep te koop. Troep is misschien niet het juiste woord… het zijn oude gebruiksvoorwerpen die 40/50 jaar oud zijn. De kans dat je een ongerept exemplaar nog kunt kopen is redelijk klein, maar er is zeker wel een gemiddelde staat waar de mensen hier een goede gradatie tussen 1 (slecht) en 10 (goed) kunnen geven.

Nee joh je spaart lekker door. En als je sub monnies hebt flipper je de DJ weer. Zo werk je naar je doel toe in stapjes. Zo lang je de DJ niet bij S&C koopt met een verkeerde dial en rek op de band komt dat wel goed dan.

1 like

:point_up:️ dit dus.

Met prijsstijgingen spaar je zo zelfs sneller. Niet te bang omgaan met die centjes.
Misschien bevalt de dj zo goed dat je niet eens meer een Sub wil.
Dan kan je altijd nog zonnepanelen kopen oid.

1 like