Aankoop Seiko via Internet

Beste Lezer,

Ik ben op zoek naar een Seiko horloge en overweeg deze via internet te bestellen. Toch heb ik mijn bedenkingen bij aankoop via internet. Het horloge dat ik graag wil kost € 625 in de winkel (juwelier) en € 400 via internet. Nu kan ik mij gewoon niet voorstellen dat er niets mis is met het exemplaar van € 400. Hoe kan het namelijk zijn dat je via internet tot meer dan 1/3e van de prijs minder betaald? Het verschil kan toch niet alleen worden gemaakt door personeel en huur van winkeloppervlakte?

Kortom: Ik ben bang dat ik een namaak exemplaar krijg die niet van echt is te onderscheiden, of dat ik een B merk krijg (bijvoorbeeld van een slechtere productieserie) en hiermee later problemen krijg of een ander addertje onder het gras zit.

Kan iemand mij verder helpen met de achtergrond van internetaankopen van horloges en de risico’s die ermee gemoeid zijn (zoals hierboven beschreven)?

Alvast bedankt voor jullie reactie’s

Gr
André

Welkom op dit horlogeforum! Even een paar punten over internet en een winkel:

Ten eerste: vergis je niet in de kosten die een winkel en personeel met zich meebrengen.

Ten tweede: internet lijk vaak voordeliger, maar je zit met verzendkosten en als het van buiten de EU komt krijg je nog te maken met invoerrechten en BTW.

Ten derde: kopen bij een winkel is vaak makkelijker als je onverhoeds aanspraak op garantie moet maken, dat is een stuk lastiger/moeilijker als de aankoop via internet is gedaan.

Te vierde: in Nederland zijn een paar goede internetshops die Seiko verkopen. Één van hun is ook een gewaardeerd forumlid. (Daar heb ik overigens geen financiële banden mee:))

Ik verkoop de snp001 via internet. Maar je kunt hem ook komen bekijken alvorens te kopen. Is met 1 jaar garantie en -gelukkig- een handleding :).
Scheelt je de invoerrechten (die heb ik al betaald)

Bij me thuis wil ik je wel uitleggen waarom de prijs zo scheelt…

Beste Robbie,

Dank voor je reactie. Naar aanleiding daarvan heb ik twee vragen: 1) voor welke prijs gaat het klokje over van eigenaar en 2) kun je mij wellicht een privé e-mail sturen met de onderbouwing voor deze goedkopere oplossing (ik neem aan dat je dit uit concurrentieoverwegingen niet op deze website uitlegt).

Ik hoop van je te horen.

Gr
André

Beste Tom,

Dank voor je reactie. Heb jij toevallig deze internetadressen? of weet je welke zoekfunctie ik moet invoeren om op deze site(s) te komen?

Ik hoor graag van je.

Groetjes
André

Hoi André.

Je bent nieuw hier, ik ben te vinden op www.monsterwatches.nl,
een paar topics hieronder staan de ervaringen met mij:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?13,26324

En daar ben ik enorm trots op!
(en mijn ouders ook, die het pas sinds een paar weken ontdekt hebben)

Nou, één heeft al gereageerd: robbie409 (monsterwacthes.nl):slight_smile: een ander is seiko5.nl

1. 425 euro, inclusief doosje, handleiding, garantie
  2. lijkt me niet terzake, maar het is gewoon ordinaire parallel-import.
    Je kunt het horloge ook via Ebay o.i.d. kopen, dan kom je op ongeveer hetzelfde bedrag uit (met de verzendkosten en de 19% BTW en de inklaringskosten erbij gerekend).