Aankoopadvies - Dunne dresswatch tot € 750,-

:face_with_monocle:

1 like

Hahaha, zoals ik ook al zei is het niet rationeel :slight_smile:

Het is geen bash, maar voor €750 wil ik wel het juiste gevoel hebben bij een merk.

Bij Junghans en Longines heb ik dat gevoel wel. Bij, bijvoorbeeld, Tissot en Hamilton een stuk minder… Bij Mido had ik nog geen gevoel, maar zie daar wel gave modellen.

1 like

@Ojjz ik heb een zelfde soort zoektocht semi-passief uitstaan.
Idd ook dikte <10mm, diameter <38mm. Daarnaast, omdat ik al een dresswatch-achtige (volgens de één een dresswatch, volgens een purist niet) heb, zou zo’n ultieme dresswatch voor mij dan ook true to form (zonder datumvenster) moeten zijn.

Mijn benchmark: 60’s Omega Seamaster 600 & Deville. Ik houd van die mid-century modern/minimalistische look.
De eerder geposte Longines vind ik persoonlijk te kitsch.

Waar ik persoonlijk wél afwijk van jouw zoektocht is dat ik -als het even kan- een handopwinder zoek.
Mijn redenatie:
-meestal dunner
-dresswatches draag je meestal niet vaak, dus even opwinden bij het aandoen zou bij een automaat ook moeten, als je tenminste geen watchwinder hebt staan.

1 like

Microbrand overwogen?

Kijk zelf graag en regelmatig op kickstarter. Vaak 3x nix, soms heel leuk / mooi, nooit (te) duur.
3 voorbeelden:

3 likes

Mooie afweging om voor een handwinder te gaan!

Ik ben wel van plan om het horloge vaak te gaan dragen. Maar ik hou ook van afwisseling dus ook een automaat zal regelmatig 3 dagen stil liggen.

Een automaat vind ik gewoon wel een gaaf stukje techniek. Zelfs in mijn Seiko 5 kan ik er van genieten.

Ben er nog niet helemaal uit dus :slight_smile:

Deze gezien?

Die had ik al lang gekocht als ik m’n Tisell Antique 9015 niet al had (die 2 puntjes voor heeft op de Hamilton…rond datumvenster ipv vierkant en geblauwde wijzers). Afmetingen zijn net iets fijner bij de Hamilton (Tisell is toch 40mm).

1 like

Verkoop je die :smiley:

Nee joh, vooralsnog te blij mee. :wink:

En waarom tip je die niet? Mooi man! Te dik misschien?

1 like

Nou, hij is 40mm diameter en 11mm dik (inclusief het licht gebolde saffier), dus vandaar dacht ik dat ie sowieso niet aan je eisen voldeed.
Wel ruim binnen budget en een hele mooie champagne/silver sunburst dial.

1 like

Dan heb jij iets grotere polsen, dit lijkt op een 38mm op mijn pols.

Serieus? :scream: :rofl:
Mijn polsomtrek schommelt rond de 16cm, al erg slank dus.
Wat misschien wel bijdraagt bij dit horloge is dat de bezel wat breder is (en daardoor de dial wat kleiner) dan je typisch ziet bij de vintage modellen, waar ie z’n inspiratie vandaan haalt.

1 like

Schitterend! Ik zou voor deze gaan! :heart_eyes:
Valt ruimschoots binnen budget! Ben zelf ook opzoek naar een mooi exemplaar!

2 likes

Ik zou voor een tweedehands Nomos Tangente of Orion gaan, een Junghans Max Bill zou ook nieuw kunnen binnen het budget, volgens mij. Als je het iets sportiever wil, eventueel eens kijken naar een Seiko SARX.

Heb je al eens de Tissot Visodate overwogen? Vintage look en toch nieuw :slight_smile:

Nieuw net boven budget, tweedehands regelmatig verkrijgbaar op het forum voor ongeveer de helft.

Ik vind het Tissot-logo er gek op staan bij deze? Tissot heeft wel mooie modellen, maar de juiste nog niet gespot.

Het logo komt op deze foto idd een beetje “vet” over. IRL is ie echt anders.

1 like

Het is het “oude” Tissot logo van vroeger. Op deze foto inderdaad wel wat vet.

Dit doet meer echt en komt op de foto eigenlijk ten opzichte van in het echt nog best dik over.

1 like