Aanschaf IWC op Chrono24

Fun fact: Er kunnen meerdere kinderen in het spel zijn. :slight_smile: Ik was een nakomertje.

Vader begon de plaatselijke bouwmarkt met z’n eerste zoon in 1963 af te struinen, ging door met dochterlief in 1969, en vier jaar na mijn geboorte was ik in 1979 aan de beurt. Dat ging door tot ik een jaar of zeventien was. Vader’s struin-carrière strekte zich dus feitelijk van 1963 tot 1993 uit, en besloeg ijsbanen, zwembaden, en ook de rommelmarkt in Eelde.

Daarna? Tja. Hij hielp me met auto’s met z’n Seikootje om, hij kwam me in Zweden bezoeken met het Seikootje om, ondanks z’n beroerte, en uiteindelijk stierf hij met dat Seikootje om. Ik ben nu vijftig, maar zou er m’n linker arm voor over hebben om nog eens met vader op pad te gaan.

De helaasheid der dingen is dat ik horloges pas als hobby begon te zien toen de goede man al tien jaar niet meer onder ons was. Dat Seikootje? Nooit meer gezien. :cry:

Daarom wens ik TS ook zo veel wijsheid toe voor z’n keuze. Het is toch prachtig als er ingeleefde emotie in objecten zit?

5 likes

Ah my bad. Dan kan het zelfs 50 jaar duren. :sweat_smile:

Tellen is niet je sterkste punt hè :wink:
Of is het een typo?

Mijn zus is van 63 en die ging vanaf 69 mee op expeditie, ik ben van 75 en ging vanaf 79 mee. :smile:

Maar @Fwe1, wel even een NA topic maken als je er uit bent. :metal::+1:

Ze hadden er behoorlijk wat liggen. Heb ze allemaal gepast. En, blijf toch bij m’n oorspronkelijke keuze. Ik vind de Automatic 40 toch het mooist en voor mij ook de beste maat.

En mss ook leuk. De eerste Portugieser zag in 1939 het levenslicht. Precies het geboortejaar van m’n vader. Ongelooflijk dat dit model al 87 jaar bijna onveranderd bestaat.

3 likes

Die IWC is toch wel een flink formaat zo om je pols. Weet je zeker dat een maatje kleiner op de lange duur niet beter past?

Zo, de kogel is door de kerk. Het is de IWC 358304 geworden en vanmiddag besteld bij Wristler.Timo heeft mij uitstekend geholpen, snelle reacties, goede antwoorden op m’n vragen en lekker to the point! Goed gevoel bij tot nu toe. 2 tot 3 weken levertijd.

Allemaal dank voor jullie suggesties.

9 likes