Ace en Spyer juweliers Amsterdam (td)

Tjonge jonge. Ik moest na het reinigen van mijn Tag Heuer band wel naar de juwelier toe omdat het een nog al specialistisch systeem is. De kastpennen had ik er met moeite uit gekregen en erin wilde ik dus maar aan de erkende juwelier overlaten. Het was allemaal wel snel geregeld en koste slechts 10 euro. Het liefst doe ik dit zelf en waarom werd me pas thuis duidelijk. Bij het indrukken van de kastpen was men uitgeschoten zodat ik een lekkere kras op de zijkant van de kast heb. Ook stak een kastpen nog een stukje uit en die heb ik zelf thuis maar wat dieper erin gedrukt. Goede les voor de volgende keer. Even alles tjekken. Wat een barbaren!

Jaa… dat heb je met juweliers. Niet altijd hoor, maar ik ken ook juwielers die ‘wel eventjes dat bandje voor je erop zetten’. Naast een nieuw bandje krijg je er dan een kras bij. Het is inderdaad meestal niet eens zo verkeerd om een bandje gewoon zelf te wisselen. Kun je desnoods nog afplakken ook als het nodig is.

Horlogemakers kunnen zoiets prima als je het zelf niet zou durven, of een apart systeem hebt zoals hier.

Spijtige ervaring trouwens!

Waarom ga je dan niet even terug en geef je ze de kans het te herstellen voordat je een negatief bericht over ze post?

Ik heb een tijdje terug een horloge laten repareren door een lokale horlogemaker en dat was allemaal prima maar imho zaten er wat nieuwe krasjes op het glaasje. Dus heb ik 'm weer teruggegeven en kreeg een paar dagen later het horloge terug met een prachtig gepolijst glaasje, gratis natuurlijk. En toen wist ik niet meer zeker of die krasjes er eigenlijk misschien niet al in zaten toen ik 'm er in eerste instantie afgaf… (geen kwade opzet overigens).

Dus wat ik bedoel, we maken allemaal wel eens fouten en als je iemand niet de kans geeft deze te herstellen moet je niet klagen.

1 like

Ik begrijp je punt Henrik maar deze kras is er echt niet zomaar even uitgevijld. Bovendien kun je de kast niet polijsten omdat deze een soort gezandstraalde structuur heeft. Als je uitschiet met een banduitdrukker zie je ook meteen dat je die schade hebt veroorzaakt. Ik maak me er maar niet druk om het zit aan de zijkant op het Lug-gat dus ik kijk er gelukkig niet tegen aan. Het is echter zo dat er geen vakmensen meer zijn en dat is gewoon jammer. Ongetwijfeld zullen ze bij het bestellen en naar de fabriek sturen van horloges goede service verlenen. De dame in kwestie was ook zeer aardig dus misschien is mijn (td) lichtelijk overdreven. Maar je kunt begrijpen dat ik erg baalde toen ik thuis kwam en wat is er dan therapeutischer dan even je ei kwijt te kunnen op dit heerlijke forum. :wink:

Een maand geleden een mail verstuurd of ze een stalen band voor een Breitling superocean II konden leveren. Nog steeds geen reactive. Zit blijkbaar een te lage marge op. Nog steeds een ballentent.

2 likes

De beller is sneller. Vaak komt mail in een spambox terecht en digibeten lezen die dus niet.

1 like