Advies aankoop Rolex DJ 116233

Goedemiddag horloge liefhebbers.

Ik heb mijn zoektocht naar een mooie half gouden DJ uit 1966 gestaakt.
Ik zie door de bomen het bos niet meer, er is uit de jaren 60 en 70 zoveel te koop voor
hoge prijzen, dat ik besloten heb om voor een nieuwere 116233 of een nieuwe 116234 te gaan.

Ik heb een half gouden DJ 116233 uit 2008 bij Juwelier Steiner gezien.
https://www.steinermaastricht.nl/catalogue/item/rolex-datejust-94
De staat van het horloge word door hun als “mint” omschreven.

Maar ik zie op de foto’s lichte gebruikerssporen wat niet raar is voor een horloge van 10 jaar oud.

Nu is mijn vraag aan jullie of de prijs die hun vragen, €6850,-, te veel voor dit horloge met papieren maar zonder doos?

Een nieuwe, 116234 geen halfgouden, in de stickers kost bij hun €6800,- incl doos en alle
bij behorende papieren. Onderstaande heeft een zilveren dial maar een zwarte of blauwe
kunnen ze ook voor me bestellen.
https://www.steinermaastricht.nl/catalogue/item/rolex-datejust-36-new-9
Is dit een betere keuze??

(Ik heb in Duitsland nog een adres gevonden bij een juwelier waar een 116234
voor €6590.- verkocht word. Alleen deze is van 2017 en dan mis je alweer een jaar garantie.
https://www.juwelier-eupen.com/de/rolex-oyster-perpetual-datejust-ref-116234-r-4185.html )

Het fonds waar deze uit betaald gaat worden komt uit een erfenis die ik goed wil besteden zodat
het niet alleen maar op gaat aan vakanties en auto’s. Het horloge zal na aankoop ook niet meer
verkocht worden en als ik uit de tijd kom overgaan op mijn zoon.

Dan nog een laatste vraag.
Ik ben door lichamelijke omstandigheden de komende tijd niet in staat om richting Maastricht
of Duitsland te rijden en wil het horloge daarom op laten sturen.
Wat is jullie ervaring om een horloge van deze prijsklasse te laten versturen.

Mvg Angelo

3 likes

Ik zou sowieso gaan voor de stalen witgouden. Blijft de tand des tijds altijd doorstaan. Is toch anders met een staal / geelgouden.

Opsturen lijkt me geen probleem. Zeker bij steiner niet. Doen ze volgens mij aan de lopende band.

Bij mij altijd prima verlopen. (Overigens niet bij steiner).

Een 116234 moet wel bij een AD voor eur 6400-6600 kunnen lukken. Nieuw.

Misschien de forum sjaggeraars als crownguard een berichtje sturen? Bij Rolex is de service niet goedkoop, dus dan is nieuw kopen (of nieuwer) zo’n gek idee niet. Het voordeel van bicolor modellen is dat er bij de ad soms ook wat mogelijk is mbt de prijs. (wat @Warroo aangeeft)

Hmm. Als ik op de officiële site van Rolex kijk zie ik dat de Datejust 36mm er niet meer tussen staat. Is de 36mm vervangen voor de 41mm?

Volgens Steiner kunnen ze de 36mm met blauwe wijzerplaat nog voor me bestellen. Ben benieuwd of ze er nog een voor me kunnen bemachtigen.

Welnee :astonished:

Staan er gewoon op hoor. Meer dan je lief is denk ik.

Welke wil je?
De 116233 is eruit is de 126233 geen hidden clasp meer en nieuwe uurwerk

1 like

In eerste instatie zocht ik een half gouden DJ uit 1966 in goede staat met doos en papieren.
Maar omdat het aanbod uit de 60 en 70 jaren groot is en ik het niet meer zag zitten om zon oud horloge te kopen ben ik nu aan het kijken naar een nieuwe.

De 126233 is te duur, dat wil zeggen dat ik niet meer uit wil geven als €6000 a €6500 voor een nieuw horloge.
Ik vind ze prachtig, mits deze niet een Oyster band heeft maar op Jubilee band, maar het is gewoon boven mijn budget.

De 116233 die tweede hands te koop staan hebben vaak gebruikers sporen omdat ze al gedragen zijn en
in verhouding tot een nieuwe 126233 te duur zijn.
Daarom kijk ik nu naar een nieuwe 116234 met blauwe wijzerplaat zoals hieronder.

Dit is een link uit duitsland voor de goede wijzerplaat maar ik heb met Steiner hier mail contact over.

Na heel wat mailtjes heen en weer tussen Steiner en mezelf, heb ik de knoop
doorgehakt. Er is een nieuwe Rolex Datejust 116234 met zilveren wijzerplaat
en strepen indexen op jubilee band voor me besteld.
Zoals deze https://www.steinermaastricht.nl/catalogue/item/rolex-datejust-36-new-9
Duurd 1 a 2 weken en dan is het richting Maastricht, jubilee bandbpassend
laten maken, horloge betalen en hoppa weer richting huis met een nieuwe
Rolex om fe pols.

Spannend.

7 likes

Dat worden 2 lange weken voor je :grinning::grinning::grinning::grinning:

1 like

Gefeliciteerd met je aankoop, tophorloge :+1:

1 like

Voor €6550,-?

1 like

Van harte! Zilveren plaat is ook mijn favoriet. :sunglasses:

Voor mij wel oyster op een nieuwe ipv jubilee maar dat is een kwestie van smaak en wat je lekker vindt dragen.

Gr. Roel

4 likes

Geweldig, een nieuwe 36mm DJ! Van harte!

2 likes

Wou eerst de blauwe wijzerplaat.
Maar nadat Steiner vertelde dat de blauwen zeer gewild zijn had ik zoiets van vind de zilveren toch mooier en meer stijl hebben.

Oister band zit ook op mijn Tudor Pelagos.
En ik wilde al heeeeeel lang een DJ op jubilee.

3 likes

Ik heb een 116234 blauwe stick op jubilee gehad. Die was ook heerlijk. Verkocht toen ik de zilveren eenmaal had.

Have fun!

1 like

Zeer mooie aanwinst! Geniet er in goede gezondheid van! Zie graag een topic zodra u deze ontvangen heeft!

1 like