Wat een gedoe rond het kopen van een gebruikte horloge. Als je niemand meer vertrouwd ga dan een nieuwe kopen. Hier mag iedereen aan huis komen en alles zien, geen probleem, en als ik iets koop dan wil ik ook bij de verkoper binnen stappen, Maar heb ooit een horloge gekocht van een forum lid en dat was in een ondergrondse parkeerplaats in Utrecht, wat daar voor gespuis rond liep. niet normaal. Dus dat afspreken op een vreemde plaats, is het ook niet.
Dat helpt inderdaad. Want bij dit soort een beetje vage situaties zijn er nog wel eens mensen die denken dat als er betaald is ze gewoon āietsā kunnen opsturen, bij wijze van spreken een aardappel, en dat ze bij een geschil gewoon het bonnetje van de pakketdienst kunnen overleggen.
Maar ehā¦
is wel een red flag hier enā¦
ook. Klinkt als iemand die je probeert te motiveren een bepaald pad te bewandelen. Ik denk dat je moet ophouden je in zijn schoenen te verplaatsen en gewoon vanuit jezelf moet kijken of je hier zeker staat. En bij twijfel niet doen. Er zijn plenty horloges in de wereld. Er komt echt wel weer een net zo mooie voorbij.
Absoluut niet,
ten eerste jatten die dieven er een flink percentage vanaf
ten tweede kan de koper een claim indienen dat ie is opgelicht of een andere leugen.
Cash of ter plekke via bank/betaalverzoek
or NOT
Fam & Friends is gratisā¦
tja je kunt ook overal en altijd het geheel negatief zien
Het gaat hier niet over een deal via C24ā¦
Maar over een fysiek treffen met de betaling via C24. Twee verschillende dingen
Maar aangezien je als particuliere koper eigenlijk niks in de hand hebt, vind ik een persoonlijk treffen vaak niet zo verkeerd!
Ik heb ook vaak een afspraak ergens op een parkeerplaatsā¦ Is van een groot winkelcentrum. Dat doe ik al jaren daar. Vind iedereen, altijd plek om te parkeren. Ideaal!
Eens!
disclaimer, geen aandelen in deze toko
Niet alleen de particuliere koper wil zichzelf beschermen, ook de particuliere verkoper wil bescherming. Misschien is de verkoper bang dat de koper het horloge bekijkt, in zijn zak steekt en ervandoor gaat zonder te betalen.
Het horloge wordt aangeboden via C24, het contact is gemaakt door koper via C24, de communicatie verloopt via C24. Deze deal heeft alle kenmerken van een C24 deal. Dat koper de betaling niet via C24 wil laten verlopen zou mij als verkoper wantrouwig maken.
Mijn indruk was dat de koper alleen vraagt om het horloge eerst te zien en dan pas tot koop over te gaan. Ik lees nu hele andere dingen van mede forumleden. Het voorstel om de deal buiten C24 om te doen is volgens mij gedaan door koper
Nee de verkoop is gewoon via CH24, dat is altijd het plan geweest, het ging erom of ik wel of niet het horloge in het echt te zien krijg voor de betaling
Het zijn gewoon oudere mensen met een ākostbaarā bezit die bang zijn te worden opgelicht of dat een eventuele koper er zonder te betalen met het horloge vandoor gaat. Met alle stemmingmakerij in het nieuws over oplichting en diefstal van horloges snap ik dat wel. C24 is dan voor veel mensen een bekend en betrouwbaar platform. (Sterker nog; omgekeerd zou ik als verkoper dan ook argwanend worden als iemand op alle mogelijke manieren de koop op een andere manier wil afrondenā¦)
Als het horloge naar je zin is en alle documentatie zit erbij, inclusief bewijs van service bij een gerenommeerde dealer/ juwelier dan zou ik mij er niet te druk om maken. Eventueel de betreffende juwelier bellen om te kijken of zij wellicht eea kunnen bevestigen.
Betaling via C24 is ook prima te doen. Wel even goed het herroepingsrecht checken op C24 mocht het horloge bij bezichtiging niet aan je eisen voldoen en je de transactie niet afronden.
Heb je geen zin in al het gedoe rondom kopen van een (onwetende) particulier beperk je zoektocht dan tot dealers en juweliers met een goede rating uit een betrouwbaar land (Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, etc).
Of ga voor een leuke ervaring en/ of koop lokaal en betaal (een paar) honderd euro meer. Dat maakt op zoān bedrag ook niet meer zoveel uit.
Jullie wonen bij elkaar in de buurt zeg je.
Dan maak je toch gewoon eerst een afspraak zodat je het horloge eens goed kan bekijken, zo zie je ook gelijk met wat voor persoon je te maken hebt.
Dus zeker niet via Chrono24 over maken.
Ik denk dat zij door het paranoĆÆde gedrag, voornamelijk ingegeven door de adviezen hier, van de TS heel erg op hun hoede zijn.
Aan gapal is werkelijk niets positiefs te vinden.
Echt helemaal NIETS