Advies nieuw horloge

Welkom :tophat:

Speedmaster Reduced



Of anders
Seiko SARX055



3 likes

Hey Sjoerd, welkom!

Lekker kopen wat je zelf mooi vindt om te dragen en waar je je comfortabel bij voelt om er aan uit te geven zonder je druk te maken over waardebehoud en dat soort onzin.

Een nette 2e hands is inderdaad een manier om de eerste afschrijving te ontwijken maar vanaf daar is het meestal een kwestie van brengen enkele uitzonderingen daargelaten.

3 likes

Dit. :point_up:t3:

Als je voor een Longines etc gaat zal je altijd met een schuin oog naar Breitling en Omega blijven kijken. :man_shrugging:t2:

2 likes

Welkom bij de club Sjoerd.

1 like

Welkom Sjoerd.
Hydroconquest en Aquaracer zijn inderdaad mooie horloges, maar ik zou zeker ook het Oris Only topic eens rustig doorlezen :blush::+1:t2:

4 likes
2 likes

Welkom hier!

1 like

Welkom!

1 like

Dank allemaal voor jullie snelle reacties! :+1:

Ook goed om te weten is dan m’n polsen niet heel dik zijn. Heb altijd een 41mm kast gehad, groter wil ik eigenlijk niet… ook wil ik perse een metalen band :grimacing:

Uiteraard zoals al eerder gedaan onder de reacties mag er ook wat mooie aangeboden worden. Nieuw of gebruikt in nette staat, wel graag complete sets :slight_smile:

Nog meer makkelijke vragen?

Dit zou mijn keuze zijn.

https://www.ten2two.nl/product/sinn-857-utc-vfr/

Afmeting van een horloge zegt niet altijd alles, belangrijk is hoe de lug to lug afstand is en of het horloge een dikkertje is of juist plat draagt.

2 likes

Welkom Sjoerd.

Doe er 200€ bij (zo zijn we wel hier op het forum :crazy_face: ) en je kan de U50 van Sinn op H-link bestellen nieuw. Ø41 en korte lug to lug.

7 likes

Oris Aquis…??

2 likes

Longines Hydroconquest 41mm gebruikt (2020/2021 versie met ceramic bezel)


Tweedehands onder de 1K te vinden en zal niet veel meer afschrijven.

Als je het verder trekt richting 2K zou ik zeggen breitling superocean 42 II gebruikt.


Zo is de afschrijving ook haast nihil (tot je hem naar Breitling opstuurt voor service :upside_down_face: :moneybag: :moneybag:)

5 likes

Verschrikkelijk hoe uit balans die wijzerplaat is aan de rechterzijde :see_no_evil:

Heeft iemand trouwens al voorgesteld om door te sparen voor een Rolex?

3 likes

Sinn is voor mij nog onbekend… :grimacing:

Ik vind de modellen ook niet echt mijn smaak.

2 likes

@Exer dit zijn inderdaad de modellen die ik geweldig vind qua looks… :+1:

1 like

Prima toch iedereen zijn eigen voorkeur.

Sinn is wel echt een heel mooi merk met kwalitatief zeer hoogwaardige horloges.


Oris Aquis Relief op Rubber of Staal.

2 likes

Iets boven budget maar misschien valt er nog wat af te knabbelen.

https://www.ten2two.nl/product/breitling-colt-41-automatic/

2 likes

Heb je de Longines spirit al bekeken. Ook een mooie lijn, maar geen duiker uiteraard. wel op stalen band te krijgen.

3 likes