Advies nieuwe horloge

Beste horlogeexperts,

Ben op zoek naar een nieuw horloge tot een bedrag van ongeveer 1000 Euro. Er zijn zooooveeel merken dat ik zo langzamerhand door de bomen… Heb nu zelf een citizen promaster pilot ecodrive. Zoek een wat steilvollere maar stoere stevige horloge (waterdicht, saffierglas,staal,en geen quarts). Kan iemand aangeven welke merken (bijv. top 10) er op deze site wordt genoemd?

Wensrichtingen

Rond, chrono (mag), groot (niet overdreven, max 44?), piloten-stijl, Leren/stalen band zit ik te twijfelen. Staal is natuurlijk robuuster, kan beter tegen water etc.

Bedankt voor je reactie

Rond/vierkant, chrono,duiker,groot/klein, etc, etc…

Give us the info!!

Rond, chrono (mag), groot (niet overdreven, max 44?), piloten-stijl, Leren/stalen band zit ik te twijfelen. Staal is natuurlijk robuuster, kan beter tegen water etc.

Mijn beste,

Robert, om heel eerlijk te zijn vind ik dit soort vragen, betreffende een horloge keuze voor de persoon in kwestie, altijd een gevoels kwestie voor de persoon zelve. Zeker als we de technische kant van een horloge buiten beschouwing laten.
Maar enfin.
Ik adviseer in deze om vooral eerst rustig rond te kijken. Er vooral de tijd voor nemen, niks overhaasten. Je omringen met folders, brochures en aanverwanten. Je inlezen, horlogefora raadplegen, eens een kijkje nemen bij de horlogier / juwelier, een horloge passen. Geraakt willen worden door de ziel van een horloge. De voors en tegens afwegen. Wat voor horloge past bij mijn persoon, mijn gevoelens, mijn smaak, enz.

Derhalve wens ik je oprecht veel succes!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Dat is mooi gesproken. Ik denk dat ik daarmee maar begin.

Robert Krol Schreef:

Dat is mooi gesproken. Ik denk dat ik daarmee maar
begin.

Mijn beste,

Breng ons wel op de hoogte van je vorderingen.
Want er is niets zo plezant om dit te delen met het horlogeforum.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Neem er echt de tijd voor, heb ik ook gedaan in 2001 en na 2 maanden zoeken , afwegen kijken, inlezen en het internet afspuren besloten om een Breitling crosswind met blauwe wijzerplaat en gouden subdials aan te schaffen, nog steeds veel plezier ervan. Een croco blauwe band erom dus helemaal gelukkig.

Kijk en vergelijk ook eens de prijzen via internet, ik heb uiteindelijk mijn horloge toen der tijd met 30% korting aan kunnen schaffen en dat scheelt echt een hele hoop geld.

Collega van mij heeft pas een Seiko Velatura kinetic aangeschaft met stalen band. Een grote mooie klok en zeer aparte techniek trouwens (dit als voorbeeld)
kost bij de juwelier gewoon 940 euro .Ik heb zelf in de etalage staan te kijken en het is een grote schitterende klok ,via Ebay deze klok in Engeland aangeschaft voor 500 euro incl verzend kosten dit scheelt bijna de helft!! en gewoon 2 jaar internationale garantie erbij niks aan de hand dus.

Het loont echt de moeite om het net af te speuren en je betaald via paypal dus zeker betrouwbaar. Ik zelf heb verleden maand een Seiko samurai titanium automatic scuba diver aangeschaft via Ebay bij een menneke in japan voor omgerekend 220 euro incl verzendkosten kwam het op 237 euro, netjes verpakt in de originele doos met garantie bewijs al ingevuld,niet dat je wat aan het garantie bewijs wat heb hier in het land want deze types worden niet verkocht bij de dealer.

Maar deze klokken zijn echt oersterk met het bekende 7s35 uurwerk erin, gaat niet gauw wat aan stuk . Heb ook de Seiko Black monster en de Seiko atlas met het bekende 7s26 uurwerkje erin. Deze klokken kan je volgens mij van de ijfeltoren afdonderen en dan lopen ze nog gewoon door supersterk en een no nonsens techniek erin die je zeker niet gauw in de steek laat.

Maar in iedergeval veel succes bij het zoeken van jouw horloge naar je eigen smaak want over smaak valt niet te twisten en zeker in de prijsklasse tot 1000 euro is er zo ontzettend veel keuze dat je er op zeker helemaal kranjorum van gaat worden… maar wel een leuke bezigheid naar het zoeken van het ultieme klokje naar jouw smaak! succes!