Advies over Rolex Submariner 16800

Hallo,

Momenteel ben ik aan het kijken voor een Rolex Submariner 16800 en kwam het onderstaand horloge tegen op Chrono24.

Kunnen jullie iets zeggen over de kast of originaliteit? Ik hoor het graag. Dank.

1 like

De prijs is netjes. Probeer contact te krijgen met de verkoper . Niet alleen schriftelijk maar ook telefonisch. Dan krijg je al een betere indruk. Vraag om een foto waarbij het horloge op een door jou aangegeven tijd staat. Als alles lijkt te kloppen stap dan, liefst met een kenner in de auto en haal het horloge zelf daar op. Goedkoop,tanken nog steeds in Luxemburg :joy: wellicht afspreken bij een Juwelier in Luxemburg stad waar je het horloge nog kunt laten checken. Mocht verkoper bezwaar maken, dan Finger weg.

Ik zie hier ook niets verkeerds aan. Gewoon een late 16800 in een nette staat?

Pip van de bezel zit er niet recht op. Denk dat daar wat mee gerommeld is

2 likes

Het lijkt mij dat het horloge niet ongepolijst is iig. De band glimt iets te veel (gezien de leeftijd ook). Toch lastig vanaf een foto te beoordelen. Maar het is nog zeker een net exemplaar.

Plaat is vervangen, voor een exemplaar zonder tritium. SWISS-T<25 hoort er op de originele plaat te staan, geen SWISS MADE. Dat heeft een aanzienlijk effect op de waarde.

5 likes

Ah ok. Bedankt voor je opmerking. Weer wat geleerd. Is het dan nog aan te raden om dit horloge te kopen?

Goede tip van jou. Dank. Ik lees net dat de wijzerplaat is vervangen dus even nadenken of dit horloge het nog gaat worden.

1 like

Rechts zie je de service papieren liggen. Wijzers, inlay en plaat zijn vervangen door luminova. Technisch 100% (mag je aannemen) maar de charme van een 16800 is toch eigenlijk tritium met crème patina.

Voor 7k ging ik een deur verder. Gr. Roel

3 likes

Dank voor je antwoord.

Deze scheelt 1000 euro
Maar hier ook de plaat vervangen
Rolex Submariner Date
€ 5.950

1 like

Aangezien u dit horloge mooi vindt, zou ik verder opzoek gaan naar de nieuwere referentie 16613. Dan vindt u vast exemplaren die helemaal gelikt zijn én alles origineel is.

Liever met papieren maar ik denk er over na.

Liever geen goud/staal. Sub hoort (vind ik) staal te zijn.

1 like

Leuk model, ziet er netjes uit.
Toch vind ik particulier altijd lastig.

Pro tip!
Ik heb mijn 16610 vorige maand ook gekocht via chrono, bij een particulier in NL. Ik heb contact gelegd en hierbij aangegeven dat ik het een eng idee vond om zoveel geld over te maken en gevraagd of we de deal in persoon konden afronden. Eerst nummers uitgewisseld, gebeld om een idee van elkaar te hebben en afgesproken.

Zo geschiedde en een zeer leuk contact gehad.

Luxemburg is prima te doen. Ik zou hetzelfde voorstellen.

1 like

Ik was ook van plan om gewoon naar Luxemburg te rijden en de deal te sluiten. Aangezien de plaat vervangen is, kijk ik wel verder.

Bedankt allen voor de input!

1 like

Zijn de laatste 16800 vlak voor de transitie naar de 168000 niet uitgevoerd als op de foto?

Dan noemde ik vast een verkeerde referentie, excuus. Vat dit niet verkeerd op, maar wanneer het u niet opvalt dat een Sub uit 1985 geen tritium plaat meer heeft, kan u beter naar wat latere referenties kijken. Zeg maar een sub uit de zero’s. Hou ouder de horloges, hoe groter de kans op “gerommel”, hoe meer kennis je nodig hebt. Om geen kat in de zak te kopen.

4 likes

Je hebt zeker een punt. Vandaar dat ik ook een beroep doe op de kennis van de leden.

Misschien toch maar voor een 16610 kijken.

Hoek van de foto denk ik.

1 like