Advies voor 1e rolex

Hoi hoi

Helemaal nieuw hier… En best 'n leek vergeleken bij jullie… Dus graag wat advies pliesssssse.
Totaal verliefd op een yachtmaster 29mm
Staal/goud… Stoer maar stylisch in mijn ogen.

Nou heb ik hier in deze forum een mooie ym maar zonder papieren, maar wel voor 'n goeie prijs
Met de verkoper geappt en hij heeft mij ook geadviseerd om het anders op de forum er over te hebben.
Ik heb minder verstand van echtheid zoals de meeste van jullie…
Wat is jullie advies hier in?

Ik hoor 't graag…
Groetjes vina

1 like

Zie niks raars. Maar het laatste wat je moet doen is mij als leidraad nemen op dit gebied. Een totaal waardeloze toevoeging aan je vraag waar je niks aan hebt.

Wel mooi!

2 likes

Hier zijn de markeringen donker, weet niet of het model er ook is met witte markeringen?

Verdet zie ik niet zoveel geks denk ik.

3 likes

Die doos en papieren liggen toch alleen maar in de weg. En het scheelt vaak ook nog in prijs. Wel kan het bij een eventuele doorverkoop natuurlijk ook weer info hebben. Mocht je later nog iets van papierwerk willen kan je hem altijd nog naar Rolex sturen voor een service.

Bij twijfel kan je hem bij de juwelier laten testen op echtheid. Het is goed om kritisch te zijn maar op HF zou ik het qua echtheid iig wel vertrouwen.

1 like

Op dit forum kan je waarschijnlijk wel ontdekken of hij namaak is, maar niet of hij echt is.

2 likes

En wat bedoel je met deze diepe opmerking? Mensen bieden hier niet zomaar replica horloge aan en als dat wel het geval zou zijn zou dat door andere leden wel opgemerkt worden en gemeld worden.

1 like

Volgens mij wordt de kleur van de markeringen bepaald door de kleur van de wijzerplaat.

De vorige van mijn vrouw had een donkere plaat met lichte markeringen:

De huidige met witte plaat heeft donkere markeringen:

Overigens is de eerste 29mm en de laatste 35mm.

2 likes

Ik bedoel hiermee dat het forum een goede leidraad is, maar dat het authenticeren van een horloge niet per foto kan worden gedaan.
Wil je 100% zekerheid hebben van de echtheid zul je hem bij Rolex moeten laten controleren.

1 like

Welkom op het forum, mooi horloge, maar de echtheid mbv een paar foto’s is moeilijk vast te stellen. Zeker niet door mij. Er zijn wel forumleden die veel ervaring hebben, wellicht dat die nog reageren. Succes!

1 like

Aaaah thnx… Dat wist ik dus niet… Dat je na een service beurt ook papieren erbij krijgt… Goeie