Aftermarket Rolex wijzers

Zijn er websites waar je aftermarket parts zoals bijvoorbeeld Rolex wijzers/ dials kunt kopen? Of is dit vloeken in de kerk? :smile:

Aftermarket als in fake? Zo ja, doei

3 likes

Valide vraag die ik mezelf ook meerdere malen heb gesteld. Er zitten bijvoorbeeld zoveel bijzondere dial exemplaren ook vanuit Rolex zelf, dat ik het ook niet uitsluit eens te wisselen. Tot noch toe heb ik geen echt koopadres kunnen vinden, buiten catawiki etc om. Wel zeg ik altijd, no nep! Ik ben benieuwd.

Eens. Maar als mensen het in SKX’en stoppen kan het wel?

12 likes

Ligt er aan of or Rolex op de plaat staat. Bij Seiko mods/aftermarket wijzerplaten staat er geen ‘Seiko’ op.
Maar het gaat hier dus om replica / fake dus wie vlagt m dicht?

:wave:

@Nooblet gaat het hier om een wijzerplaat of AM-hands?

Waarom zou je niet voor orgineel gaan?

1 like

Leg hem nou geen woorden in de mond? Er staat toch nergens dat er rolex op moet staan?

1 like

Ik vind de werking van het horlogeforum hierin wel interessant.

Zodra het over rolex gaat is modden een grote nono. Nog voor TS het heeft over after market dials MET “rolex” op de plaat word hij al beticht van namaak. (Maar waarvoor je een rolex koop om vervolgens met een aftermarket zonder “rolex” of kroontje rond te gaan lopen snap ik ook niet. Dus zal wel over fake gaan, wat ik ook niet snap. Maar goed hij heeft het tot nu toe nog niet over fakes.)

Bij seiko en vostok mod men er vrolijk op los. Een seiko zonder mod is geen seiko.

En van g-shock is er zelfs een topic waarin er aliexpres mods worden getoond met daarop “g-shock”. Dus dat zijn regelrecht fakes. En dat topic bestaat ook nog steeds.

8 likes

Dit is ook regelrechte replica crap. Had van mij dichtgemogen

2 likes

Ik ben pro modden. Ook van rolex. Maar met echte spullen. Aftermarket lees ik in dezen als nep, maar misschien ben ik wat vlot. Maar laat TS zich dan wat concreter uitspreken over wat ie wil. Maar waarom zou je in een Rolex een plaat zonder ‘rolex’ erop willen?

3 likes

Vind ik ook bizar ja… van die g-shocks. Vind alleen modden bij Vostok wel geinig, omdat het toch weinig interessante werkjes zijn en ze duidelijk als gemod verkocht kunnen worden.

Maar goed, dit is ook geen Rolex meer:

:nauseated_face:

1 like

En laten we daarom even wachten wat TS precies bedoelt. Niet iedereen kan direct weer reageren, dus even geduld! :wink:
Wellicht zoekt TS gewoon een plek waar hij originele platen, wijzers, etc. kan kopen om eens van kleur dial te wisselen.

7 likes

[quote=“bordewolf, post:11, topic:266380, full:true”] Maar waarom zou je in een Rolex een plaat zonder ‘rolex’ erop willen?
[/quote]

Beats me. Zelfde gaat ook op voor een echte rollie met een fake dial.

200

Koop dan geen rolex.

Ik meende ook dat hij dit bedoelde.

1 like

Dat zegt hij toch niet? Aftermarket is wat anders dan nep/replica…

Je drukt meteen een stempel op een topic.

4 likes

Haha dus jij koopt alleen maar Rolex omdat er Rolex op staat? Niet vanwege de modellen, kwaliteit, waardevastheid bla bla bla maar alleen maar omdat er Rolex op staat.

Want?

Precies. Wat een onzin hier zeg.
Haha wat een Rolexkramp © weer.

2 likes

Edit: nu plaatje zonder filter. :dancer:

69 likes

:joy: Je kan dan ook Riddertje Rolex een mooi Mercedes-wijzer-zwaard geven!

1 like

Dat heb je snel gedaan!
Goed getekend ook!
En een perfecte weergave van de werkelijkheid :-:joy:

2 likes