Ajuweliers / Remark Juwelier

Leuk nato bandje gezien op de site www.ajuweliers.nl in Leeuwarden. Maandag even gebeld om te checken wanneer het bandje verzonden zou worden omdat het onduidelijk is op de site; dat zou dezelfde dag zijn volgens de medewerker. Ik ging op vakantie dus wilde het snel binnen hebben, anders ligt het maar een hele tijd op het postkantoor (want alle bandjes gaan met de pakketpost a €5).
Dinsdag besteld rond een uur of 1. Woensdag geen bandje. Eens gebeld. ‘Bestellingen worden nooit dezelfde dag verzonden want iDeal betalingen staan er nooit meteen op’. Geen idee wat voor iDeal ze gebruiken, maar goed. Het zou dezelfde dag worden verzonden.
En helaas ook donderdag geen bandje, want het blijkt dat het pakket te laat is aangeleverd bij PostNL (na 6en). Weer contact opgenomen met de mensen van Ajuweliers hoe we dit op moesten lossen want ik ging vrijdag ochtend weg. Dikke pech, volgens de medewerker.

Kom ik terug van vakantie, inmiddels was de frustratie ook wel wat gezakt, dus pakketje toch maar opgehaald. Blijkt dat ze het verkeerde bandje hebben opgestuurd! Verkeerde kleur.
Helaas buiten de wet koop op afstand, dus my loss. En als ze al wat zouden doen was ik de verzendkosten (naar mij toe) sowieso kwijt en de verzendkosten retour zouden ook voor mijn rekening komen. ‘Dat is nu eenmaal het risico van online hé’ in de woorden van de medewerker. Dat dit juridisch niet klopt, tja.

Al met al erg teleurgesteld in hoe een juwelier met een dik pand z’n webshop aanpakt. Het is mij de ellende niet waard om er brieven en dergelijke aan te wagen, maar mij zien ze al helemaal niet terug als klant voor iets dat meer kost dan €18.