Alpina Alpiner 4 Manufacture Flyback Chronograph Full Black - PRICEDROP: € 2.100,- all-in!!

Deze nagenoeg volledig zwarte Alpina Alpiner 4 Flyback Chronograph Full Black is in absolute nieuwstaat. Ik kan geen draagsporen vinden op de kast. Het horloge heeft een zwarte PVD-coating op de stalen kast, achterdeksel en buckle, evenals een zwarte wijzerplaat. Het zwart contrasteert mooi met de witte en beige markers en wijzers. Details als de sun-burst op de achtergrond, gesatineerde rehaut met “telemeter” schaalverdeling en circulair gegraveerde subdials, brengen deze wijzerplaat tot leven. De wijzers en urenmarkers zijn voorzien van lichtgevende verf.

De wijzerplaat geeft centrale uren en minuten weer, met een small seconds op 9 uur, datum in de subdial op 6 uur en een chronograaf-counter op 3 uur (30 minuten). Centraal is uiteraard ook nog de chrono-secondewijzer gemonteerd. De flyback chronograph laat je makkelijk opnieuw een tweede tijdmeting starten zonder eerst te moeten stoppen, resetten en opnieuw te starten. Het uurwerk is door Alpina/Frederique Constant zelf ontwikkeld, iets waar ze de laatste jaren erg goed in zijn geworden. Ze maken zelfs een in-house QP en een in-house Tourbillong uurwerk! Het basisuurwerk is zelf ontwikkelde de Calibre AL-710, met daarop de zelf ontwikkelde chrono-module, en daarmee omgedoopt tot Calibre AL-760.
Het achterdeksel is behoorlijk gedetailleerd met een grote gravuren van het logo van het merk en gestileerde alpentoppen daarachter. Dit horloge wordt als nieuw geleverd met doos en papieren, voor een schappelijke prijs (al zeg ik het zelf). Nieuw kost dit horloge net geen 4.300 euro.

Uiteraard kunnen foto’s niet ontbreken, dus here goes:

Voor de volledigheid ook nog even de specificaties:

Merk: Alpina
Model: Alpiner 4 Flyback Chronograph Full Black
DIameter: 44mm
Uurwerk: Calibre AL-760 in-house chronograph uurwerk met flyback functie.
Leeftijd: Eind 2017/begin 2018 nieuw geleverd en sindsdien nagenoeg ongedragen! Geen enkel draagspoor op band en kast te vinden!
Doos & Papieren: yep!
Band: Geperforeerde zwart leren band, padded, zwarte doornsluiting, contrasterende stiksels
Vraagprijs: 2.750,- (geen ruilvoorstellen s.v.p.)

Als altijd, vragen staat vrij! Bedankt voor de aandacht!

16 likes

ehlluiib1o911

1 like

Upper-de-up!! :point_up_2:

1 like

Up

1 like

Upper-de-up once more!! :point_up_2:

1 like

We zijn het weekend weer voorbij, dus tijd voor een UP!!

giphy

2 likes

Volgende BUMP! Geduld wordt beloond zeggen ze wel eens… een net bod doen mag natuurlijk altijd, ik bijt niet zoals gezegd :speak_no_evil:

1 like

Hup, weer een up!!!

1 like

1 like

Een pricedrop voor dit toffe horloge, en gelijk dus een Upper-de-up!!

1 like

Ik slinger deze maar weer even omhoog, opnieuw onder de aandacht brengen. Don’t be shy, een goed bod wordt zeker overwogen!! Voor wat het is (manufacture flyback chronographe) is er in mijn ogen een mooie deal te maken.

1 like

Ok, ook deze weer omhoog en tegelijk de vraagprijs nog iets scherper: € 2.550,- inclusief eventuele verzendkosten. Sla je slag! :smiley:

1 like

Ik bump deze ook maar weer eens naar boven. Zet hem nog ietsje scherper neer; € 2.450,- incl. eventuele verzendkosten. Op afspraak kan uiteraard ook, in overleg, met een vers bakje koffie!

1 like

Bump.

1 like

De aanhouder wint, kom maar op met dat zomerse bod!

1 like

Going up!!

1 like

Slinger-de-slinger, terug omhoog!!

1 like

Nieuwe poging, dus een up! Bieden mag natuurlijk!!

1 like

De aanhouder wint!!

Nog een drop dan, nu voor € 2.350,- all-in!