Ancre 14k gouden horloge van mijn opa maar ik weet er niks van ?

Goedendag,

Van mijn opa heb ik een horloge geërfd.
Het horloge is gebruikt maar werkt nog naar behoren.
Ik weet al dat het voor het grootste deel van 14 karaat goud is maar verder weet ik er eigenlijk niet veel van.

Kan iemand mij misschien hier iets over vertellen?

Vriendelijk bedankt al zo vast.

1 like

U zoekt dus eigenlijk een koper? en aangezien u dit nog niet mag doet u het via deze weg, Mmmmm

Dank u wel, ik heb mij nog niet zo goed ingelezen.

1 like

binnenwerk zal wel Union zijn? misschien plus 500/700 succes

Ik lees nergens dat deze jongeman een koper zoekt, noch maar de waarde vraagt?

9 likes

Natuurlijk niet, hij heeft zijn tekst aangepast. Maar hij is wel beleefd en verstandig, dat kan alleen gewaardeerd worden op HF

1 like

Oh… dat heb ik dan weer niet gelezen… nouja, alsnog geen doodzonde dunkt me

1 like

Nee natuurlijk niet, maar HF dient niet als platform voor schattingen te doen alleen!! Btw ik heb die beginners fouten lang geleden ook gemaakt.

1 like

We hebben er tegenwoordig een categorie voor, en daar staat deze ook netjes, dus waarde vragen zijn hier ook welkom zolang ze in de juiste subcategorie staan.

On topic: mooi horloge, de meeste zakhorloges zijn niet super bijzonder omdat er er heel veel van gemaakt zijn. Goudwaarde heb je sowieso en online zie ik ze voor rond de 350 - 400 staan

3 likes

HF-leden hoger in de hiërarchie kunnen het topic toch even verplaatsen…

image

1 like

is al gebeurd hoor

Nou, kijk, waar HF voor dient bepaal jij niet. Dat bepaal ik ook niet. Maar dat bepalen we met z’n allen, of iedereen voor zichzelf. Ik verbaas mij er regelmatig over hoezeer leden zich kunnen ergeren aan een nieuweling die vraagt: ‘goh, hebben jullie een idee wat ik hiervoor zou kunnen vangen?’
Een in mijn ogen zeer begrijpelijke vraag. Een die ik mezelf zo nu en dan ook stel, bij een zolderopruiming. En, wanneer ik het antwoord niet weet, wend ik mij ook tot deskundigen. Zo kun je bijvoorbeeld een oud electrisch treintje van je pa, waarmee jij zelf niets hebt, even tegen experts op een treintjesforum aanstuiteren.

Ik zie er niets kwaads in, en voor hen die zich daar om welke reden dan ook wel aan storen: reageer er dan niet op. Iemand wegjagen alsof ie ik-weet-niet-wat op z’n kerfstok heeft vind ik onbegrijpelijk…

20 likes

Een ieder geval al bedankt voor de reacties, al doende leert men.

6 likes

Eerst en vooral even rechtzetten dat ik niks heb tegen het feit dat iemand iets meer wil weten over waarde, maar dat er dan de zin volgt Ik zoek er ook een koper voor, dat kan niet. En daarover heb ik op een heel normale manier gereageerd. Hierna heeft Thijs keurig zijn tekst aangepast, maar ja dat leest niemand nu niet meer en ziet mijn reactie op dit topic als een aanval en dat is het zeker niet.

1 like

Zo is dat Thijs en ik heb je ook een PM gestuurd met meer uitleg en tips.

:point_down:t3:

Ik denk het ook!

Jij kunt zo bij de CIA beginnen :smile:

1 like

Snap ik niet goed Sammie?

1 like

Strikt genomen heb je ook gelijk: die trustlevels zijn er niet voor niets. Dus het is ook goed dat je de ‘veiligheid’ van HF bewaakt door mensen daarop te wijzen. Misschien reageerde ik ook ietwat vinnig. Maar mensen beginnen doorgaans direct hun voorwapen door te laden wanneer iemand een overleden opa noemt :smile::sweat_smile:

Anyway… alles opgehelderd en rust kan wederkeren

2 likes