AP Only (Deel 1)

Vind ik helemaal niet erg…

1 like

Prachtig horloge, echt een icoon! Toch geen hommage aan de ML Aikon😉?

1 like

Prachtig exemplaar! De grap is dat ik heel graag een zwarte bezel en band wilde. Maar dan zie ik die van jou en dan begint het toch weer te kriebelen… Bedankt hé :rofl:

Alsnog erg blij met mijn AP, dus spam lekker mee.

8 likes

Ik wilde juist er persé eentje met stalen band.

Vooral omdat het gemakkelijker is om los er een lederen of rubberen band bij te bestellen (heb inmiddels zo’n coversion-kit in bestelling staan), want ik vrees dat een losse stalen band zomaar 2k kost.

Goed leesvoer op Fratello inderdaad :+1:
Mijn nieuwsgierigheid is nu wel in zoverre geprikkeld dat ik wel eens een 15300 en een 15500 om de (18,5-19cm) pols zou willen passen.

Ik zie echter op chrono24 veel hogere prijzen dan list voor de stalen modellen; betekent dit dat staal bij de AD niet haalbaar is (voor iemand die daar zelden wat koopt) of is het een kwestie van (veel) geduld? Boven list ga ik sowieso niet kopen, dus dan kan ik het direct uit mijn hoofd zetten… :roll_eyes:

PS Zou Pertijs Breda deze modellen op voorraad hebben?

1 like

Ik was giesteren bij Pertijs. Een witte 37mm en een zwarte 41mm op voorraad. Ik heb ook even een blauwe 37mm gezien, maar die was gereserveerd.

Ik denk dat 39mm ideaal is voor de gemiddelde pols. Draagt vrij groot.

Ik vind overigens alleen de ‘time only’ modellen aardig. De chronos e.d. vind ik echt afschuwelijk.

9 likes

Time only, met datum wel toch?
Wat kostte die witte 37mm als ik vragen mag?

1 like

Met datum idd.
Die 37 was tussen 15 en 16K.

2 likes

Thanks!

1 like

Toevallig!
Geen Jumbo’s (39mm) dus of niet naar gevraagd?

Niet aanwezig.

41mm in het zwart lukt wel met wat geduld denk ik.

Alleen voor de blauwe wijzerplaten en voor de 15202 zit je met grote wachtlijsten en schaarste. Nieuw kost een 15202 iets van 24/25k. De 15300 is daar naartoe aan het kruipen, vooral de blauwe versie.

Die krijgen ze niet meer. Alleen de AP Boutique krijgt nog Jumbo’s

1 like

Ok, als ik het intussen goed begrijp zijn deze het moeilijkst te krijgen, mede omdat ze spaarzaam geproduceerd worden.
Die 37mm staat je niet verkeerd overigens!

Ah; duidelijk

1 like

Geen verkeerde maat inderdaad! (Op foto overigens niet echt zichtbaar. Vertekent altijd erg.)


Jeetje, best groot…


O nee, toch niet (foto via spiegel en ingezoomd).

3 likes

Jammer dat die blauwe platen weers schaarser blijken te zijn. Die 15300 stijgt in prijs omdat deze het enige 39mm alternatief is, neem ik aan?

1 like

Ik kan me hier wel in vinden; het verschil in ‘uitstraling’’ tussen een klassieke Royal Oak en een RO Offshore chrono is gigantisch en eigenlijk ook wat vreemd vind ik…

1 like

Eens. En slechts 9,4mm dik is.
De nieuwere modellen zitten boven de 10mm.

1 like

2 likes

Hup!

18 likes