AP Only (Deel 1)

Wel gaaf, maar ik ben te verslaafd , koop veel snabbels tussendoor zeg maar :wink: ja dus eigen schuld dikke bult.

Deze vind ik ook wel gaaf, kost zoiets eigenlijk…30k ?

2 likes

Goeie gok, 30k dus…

3 likes

Maar goed dat smaken verschillen… wat een samenraapsel. :smile:
Heb je toch wel veel mooiere horloges voorbij zien komen in je posts.

6 likes

Mijn 15300!

34 likes


Wat is het oordeel van de kenners over het polijstwerk op deze ap Royal Oak? Lijkt anders dan AP het zelf doet.

1 like

Inderdaad zeg! Dit polijstwerk heeft alle scherpe randen afgerond, zowel van de kast, van de bezel als van de band.

Persoonlijk voor mij een No Go, maar dat is verschillend natuurlijk

De bezel in tot aan de ‘schroeven’ afgeslepen. Doodzonde.

1 like

Mooi horloge, maar mi wel erg groot om je bescheiden pols.

Dacht dat de bezel achthoekig was? Deze lijkt rond… :grimacing:

2 likes

Ik ben absoluut geen kenner, maar op de foto vind ik het er niet best uitzien. Alsof ‘ie even met de slijptol is bewerkt.

1 like

Geweldig mooi! Alleen vind ik persoonlijk die kroon niks. Of ze er een bout ingedraaid hebben. Ik snap dat de rest ook vrij hoekig is, maar met die kroon krijg ik vreemde associaties.
Wellicht mooier geweest als ze de kroon ook achthoekig hadden gemaakt, net zoals de bezelrand.

Ik hou van AP maar deze moet je echt links laten liggen.

Nadeel van AP is dat ze gemaakt zijn van één of ander constructie staal. Voor je het weet zit ie vol butsen en krassen, dan een niet zo beste polijster en het leed is geschied.

ja? is het staal van een andere, slechtere?, kwaliteit dan bijvoorbeeld rolex?

Absoluut!

Ik heb een AP ROO gehad, een ongelooflijke krassen en butsen magneet.

Rolex gebruikt een veel hardere staalsoort. Lastiger te bewerken wat vast de reden is dat AP een soort Becel legering gebruikt.

Daarnaast vind ik krassen op een Rolex op de één of andere manier niet misstaan. Op een AP (overigens ook op een IWC) doet een kras mi direct afbreuk aan de looks van het horloge.

1 like

Kapot. Niet kopen.

Voor weinig aangeboden dan kopen en ‘m naar behoefte weer scherp laten maken bij een goede scharensliep.

Helemaal naar de kloten geholpen, zo jammer.
Afblijven.

Deze is idd wel eens gepolijst zo te zien :sunglasses:.
Ik weet niet wat de prijzen doen voor een AP. Maar als ik 12K aan een horloge zou uitgeven, zou ik een perfecte klok willen.

1 like