AP Only (Deel 1)

Blauw is m’n favoriete kleur, meestal dan toch

28 likes

Kun je ook een bepaald topic verbergen? Ik word hier zo hebberig van!

4 likes

Dat is karma Ed. Welk gevoel denk je dat je ons geeft met de plaatjes van jouw Hulk :wink:

3 likes

Zal ik daar ook mee stoppen want het begint een beetje een kwelling te worden!

1 like

Nergens voor nodig! Zeker met dit weer is groen best welkom!

1 like

Even @eddegroot stimuleren met wat mij betreft de mooiste.

29 likes

Heel mooi! Typenummer?:thinking::grin:

1 like

15202

2 likes

Mooi dat het datum venster ook gewoon netjes een blauwe achtergrond heeft! Verbaasd me dat weinig merken daar rekening mee houden…

1 like

Volgens mij is ie zwart…:roll_eyes:

haha, ik kan het niet zo goed zien op de foto. Maar hoe dan ook, eigenlijk vind ik dat de datum gewoon hetzelfde zou moeten zijn als de dail :slight_smile:

Gelukkig geen wit.

1 like

32 likes

Iemand hier ervaringen met een RO Offshore?

image

3 likes

Collectie is terug naar de Hulk en een pam. Ga hem nu serieus overwegen . Wil hem wel nieuw , nog tips?

Misschien moet ik verder terug scrollen in dit topic voor het antwoord maar wat is nou de diameter van deze prachtige AP?

Ja, ik heb er eentje. Wat wil je weten?

Forse klok.

39mm, bij 9.4mm hoog. Dit is de 15300st met blauwe wijzerplaat en wordt niet meer gemaakt.

Ik vind zelf het nieuwe model (15400st) te groot met 41mm omdat de lug to lug dan te lang wordt.
Je hebt nu ook een 37mm versie (15450st) maar die verhoudingen zijn minder (kleiner en minder dun).

Alternatief is de 15202st, dat is de oerversie zonder secondewijzer.
39mm, nog dunner en helaas veel duurder (niet te vinden onder de 20k in acceptabele staat).

Van de oudere modellen is trouwens de 14790st ook nog prima. Die is 36mm maar draagt groter.
Meerdere forumleden hebben dat model. Mooi in verhouding, mits het de “lange uurindices” heeft.
Zoals deze: https://www.chrono24.com/audemarspiguet/royal-oak-14790sto0789st01--1998-4214-just-serviced--id8347246.htm

2 likes

In het algemeen hoe bij bevalt, dus draagt hij fijn, hoe valt hij op de pols, is hij niet te dik c.q te zwaar.

Heb ook gelezen dat er nog weleens wat problemen zijn. Heb je daar ervaring mee?

Heb je welicht ool wat foto’s op de pols?