Aramar “Long Beach” Panda Dial Racing Chronograph

Misschien een domme vraag, maar wie maaķt de platen fysiek?

1 like

De wijzerplaatchinees de wijzerplaten, de wijzerchinees de wijzers, de kastchinees de de kasten…

1 like

Jammer dat er geen frituurchinees tussen zit. Jullie dienen een order bij Seagull zelf in?

1 like

Neen, noch frituur-, noch gok, noch de afhaalchinees zijn bij dit project betrokken. :smile: Niet direct bij Seagull maar bij een van de grote Chinese horlogefabrikanten die er zijn en die vanalles maken met allerhande uurwerken.

1 like

Alleen al een reden om af te haken. Leuk hoor om mee te denken met het ontwerp van zo’n limited, maar ik hoef echt geen Chinees uurwerk om de pols. No way, never niet, nooit niet.

3 likes

Goh, dit heb je gelukkig niet al een aantal keer eerder duidelijk gemaakt…

8 likes

Ooit moet je met de billen bloot.

1 like

Hè jammer.
Vanwaar de antipathie jegens Chinese uurwerken trouwens? Ik heb zelf een vrij brede collectie variërend van manufacture zwitsers, aangepaste ETA’s van premium merken (als merken al überhaupt iets aanpassen behalve de benaming), horloges met standaard Zwitserse uurwerkjes, Franse, Russische,(ja ik mis een Japans uurwerk ik weet het…) maar ook een aantal met een Chinees uurwerk erin, lopen stuk voor stuk goed en bieden enorme value for money.
Bovendien is m.i. een chrono met een Zwitsers hart niet te maken onder de eur 500,-.
Respecteer je mening maar je hebt nu al een aantal keer geroepen dat je dit ontwerp niet wilt, doe dat svp niet nogeens, onnodig negativisme in dit topic. En zet jouw ideeën voor een HFLE2017 dan svp om in een concept, hoe meer keus hoe beter! Succes! :grinning:

7 likes

Gaap. Waarom ben je eigenlijk altijd zo actief in alle topics over Chinese uurwerken? Je bent altijd aanwezig om aan te geven dat je geen Chinees wilt. We weten het nu wel. Jouw mening is echt niet zo interessant dat je het zo vaak moet herhalen.

12 likes

heb je een punt, enkel het servicen blijft vaak een probleem toch of niet?

1 like

Nee hoor, zijn een aantal Nederlandse horlogemakers die dat doen en onderdelen zijn goed vermrijgbaar.

当心脏充满流从口 (Waar het hart vol van is, vloeit de mond van over) :nerd:.

4 likes

Update!
Wat details aangepast zoals de lollipop en de grootte van de cijfers.

Een stuk rustiger nu alleen die tachymeterschaal maakt het geheel nog behoorlijk druk en de dial optisch vrij klein. Leuk zo een tachymeter maar niemand zal deze in de praktijk gebruiken terwijl de chrono functie volgens mij wel gebruikt gaat worden.

Voor wat betreft de minuten en de uur wijzer, voor optimale leesbaarheid zou ik kiezen voor staalkleurig, het liefst glimmend wat tevens een mooi effect geeft bij bepaalde lichtinvalshoeken. De zwarte secondenwijzer matched mooi bij de subdials.

Edit/
Logo suggestie:

4 likes

Of:

Nice dat logo! Zilveren wijzers zijn niet al te makkelijk afleesbaar. Oorspronkelijk was het ontwerp ook zonder tachyrand, zullen er nog eens eentje van deze maken zonder die rand.

Zijn metalen indices ook een optie in dezelfde vorm als ze nu hebben?

1 like

Ik zie echt geen verschil tegenover de vorige update, maar vindt het prachtig zo, afblijven a.u.b :wink:

1 like

De lollypop zit nu iets lager op een plek die ook werkt, chapeau!
Bedoelde eigenlijk een dergelijke positionering maar dit werkt denk minder goed met de rode tip:


(van het web, niet mijn horloge helaas)

2 likes

We willen opliggende metalen indices gebruiken!

3 likes