Aramar “Long Beach” Panda Dial Racing Chronograph

@MGS is weer terug van vakantie?

2 likes

laatste idd

1 like

Ben veel te druk geweest, maar dit is het bijna finale ontwerp, bandje wil ik een zwarte “racing” band met kleine gaatjes voor en wellicht nog een klein aanpassinkje.
Dit ontwerp is er al even maar zoals al gemeld had ik weinig tijd maar wel de hoop de veranderingen eerder opgeleverd te krijgen. Daarom nu maar de voorlopige versie.

Het formaat is 38mm, dat is een flinke tik groter dan de 35 à 36mm die de originele racing chrono’s zoals de Heuer Carrera waardoor het horloge “modern” zal dragen maar toch een vintage look and feel houdt.
38mm zorgt er ook voor dat de verhouding van de subdials op de wijzerplaat mooi blijft, bij grotere formaten wijzerplaat staan ze voor mijn smaak teveel naar het midden.

Horloge krijgt een doorkijkachterkant omdat een st1901 te mooi is om niet aan de wereld te tonen.

Het glas zal bol (domed) plexiglas worden zoals het hoort bij een klassieke racing chrono. Mineraalglas is enorm krasgevoelig en valt niet goed te polijsten, een voor mij echte non-no die afbreuk doet aan een mooi horloge.
Saffierglas heb ik overwogen maar past niet bij de vintage look.
Plexiglas krast snel maar is èn makkelijk zelf even te polijsten en kost een euro of 15 om als er niet meer te polijsten valt te vervangen. Daarnaast heeft plexiglas een fijne warme uitstraling, kortom plexi=sexi

Ben bezig met een bandenleverancier om een soort keuzepakketje met korting samen te stellen en heb inmiddels een horlogemaker gevonden die onderhoud kan doen.

Anyhow, work in progress, plan is om twee prototypes op eigen kosten te laten maken en dan eens te kijken. Gaat allemaal niet in het tempo waarin ik wil, maar goed werk en gezin gaan voor.

9 likes

OK, ook dit project is nu echt onderweg. Die 38 mm, het glas, het ontwerp, het lijkt allemaal in orde. Is er al zo’n beetje een prijsindicatie?

Goeie vraag! Ben nog aan het rekenen en soebatten met de leverancier, maar ik lift niet mee met een bestaand model met een paar kleine aanpassinkjes, wel een bestaande kast maar die maakt dze fabrikant nog niet, dus een malletje komt erbij, zelfde geldt voor de wijzers en wijzerplaat. Had ik maar een minder apart idee gehad :slight_smile:

1 like

Geen tachymeter op deze racing ?

1 like

nops, sommige racing style klokjes hebben hem van oudsher wel anderen niet, ga voor de cleane look!

4 likes

Zo veel spannende ontwerpen de laatste maanden.
Mijn budget is beperkt tot 1 hooguit 2 nieuwe exemplaren. De kist puilt al uit, en verkopen lukt mij niet alhier :innocent:
Ben heel benieuwd hoe het verder met deze ondernemende ontwikkelaars gaat, en of het tot verkoop komt.

1 like

Zo BAM, ineens een bijna 100% klaar ontwerp.
Prachtig hoor. Plexi = helemaal prima hoor!
Nu de prijs… Ben benieuwd!

1 like

Wat heb je dan dat je eventueel zou willen verkopen?

1 like

Denk niet dat het hier de bedoeling is om op uw vraag in te gaan, maar als er iets jeukt, laat maar weten middels een p.b. en wie weet

1 like

Ziet er goed uit!

Over panda’s gesproken… Mercer Watch Co doet ook mee met de hype:

Mercer Lexington Chronograph

4 likes

Ook leuk! Wow die prijs, als je ze daarvoor kunt verkopen bestel ik er wat extra :stuck_out_tongue:

@hendrik heeft niets te koop staan. Volgens mij heeft hij ook niets om te verkopen.

https://www.horlogeforum.nl/search?q=horlogemarkt%20user%3Ahendrik

Racevlaggen en geen tachymeter.

4 likes

Goh, daar moest ik nu toch wel even om lachen. Bedankt!

Dit is dus een toaal ander project dan de EMG panda? Wordt wel lastig concureren.

1 like

Concurreren?.. dat valt toch wel mee? Er is een groep die graag een panda wilt.
Binnen die groep is een groep die wel een tachymeter wil, en een groep die geen tachymeter wil… Die hebben nu keuze!

PS je reageert op een post van jezelf :slight_smile:, ik weet niet of dat de bedoeling was, of dat je eigenlijk op een andere post wilde reageren…

Feit is wel dat de 2 panda’s dicht bijelkaar liggen tov de andere 2 opties (zover hier duidelijkheid over is).
Als er dan in een stemronde men op zijn favoriet kan stemmen zijn dus de liefhebbers van de panda verdeeld over 2 opties, dus minder stemmen per panda.

1 like

En nog iets met de diameter; deze is 38 mm, de ander 42 mm. :sunglasses:

2 likes