Aramar “Long Beach” Panda Dial Racing Chronograph

Dat is natuurlijk maar deels waar. Je gaat ervan uit dat iedereen die een panda wil ook op één van de twee pandas zou gaan stemmen, terwijl als er maar één panda was geweest en een vierde ander model, een deel van het panda publiek misschien toch nog overstag was gegaan voor het vierde niet-panda-model :).

Maar lang verhaal kort: je hebt een punt hoor :smile:
Maar er speelt nog zoveel meer:
Prijs, of zoals @wbcoupe al aangeeft diameter, type glas (vooralsnog), het zijn wel twee hele andere horloges geworden, geen opzichte van elkaar.

Laten we wel wezen, de prijs van de panda-met opent deuren voor een groot publiek. De Stowa en Pellikaan gaan die prijs waarschijnlijk niet halen, deze panda-zonder ziet ik niet in te schatten.

Natuurlijk had de niet bestaande optie de mooiste geweest kunnen zijn maar dit zullen we nooit weten.
Ikzelf heb nogsteeds interesse in een panda, maar beide opties hier hebben voor- en nadelen voor me tov elkaar.
De hier aangedragen optie van Mercer maakt het nog lastiger :stuck_out_tongue:.

1 like

Nu vond ik dat direct ook een mooie ja. En het is een panda-met, mijn voorkeur.

2 likes

Yeps is ook de bedoeling een horloge te maken dat voor een grote groep betaalbaar is.
Deze Panda heeft echter wel een heel andere look and feel dan de EMG.
Geen modern groot formaat maar met 38mm wel een flinke tik groter dan vintage originelen met 35mm dus de combi van hedendaagse draagbaarheid met behoud van een vintage uiterlijk, domed plexi dat èn mooi period is, een warme uitstraling en touch heeft en uiteindelijk minder schadegevoelig dan het zeer krasgevoelige en niet te polijsten mineraalglas. De afmetingen van de wijzerplaat zorgen er ook voor dat de subdials van het sixties design uurwerk (Seagull ST19 is in de basis een Venus 175) mooi in verhouding geplaatst zijn op de wijzerplaat.

2 likes

Hier trouwens even het vergelijk tussen de Seagull 1963 in 38 en 42mm om de plaatsing van de subdials te illustreren.

1 like

Uit eigen ervaring kan ik trouwens vertellen dat door de verhoudingen van de kast van de 38mm en zeker in combinatie met het doorkijkdeksel het horloge groter draagt dan 38mm doet vermoeden.

1 like

Panda’s worden zo goedkoop dat je voor minder dan eur.500,- er gewoon twee kunt kopen! :tada:
(Eat that Marcel Boekhoorn… :wink:)

2 likes

Quasi final!

4 likes

Sorry, als ik zou moeten kiezen vindt ik de emg versie toch mooier met de extra details van lumespots en tachymeter

1 like

Ziet er netjes uit. Ik snap alleen de link met het Corvette logo niet zo.

Ook dit is zonder meer een fraai, heel fraai ontwerp! En de 38 mm is voor mij een ideale maat. Het gaat spannend worden! HFLE 2017 of een limited edition for cognoscentes (LEFC2017)?

Kleine update omtrent de uiteindelijke stemming voor de HFLE;

Sorry dat ik via deze weg kom…
Gisea, is je Gerlach horloge nog te koop?
Mark

Dat vraag je via PB

@harb Hoezo?

louis je loopt al lang genoeg hier mee , dit topic gaat over iets anders , dus via Pb .
Gr harb

Bericht verwijderd.

FORUMREGELS
De volgende handelingen of activiteiten zijn NIET toegestaan;

  1. Het respectloos bejegenen van bedrijven, hun producten, organisaties, personen, of groepen.
  2. Op de persoon spelen. Richt je kritiek op de inhoud van een bericht en niet op de persoon die het geschreven heeft.
2 likes

Bedankt voor het compliment .

2 likes

Ik geef ze niet vaak, maar deze had je echt verdiend.

2 likes

Hij heeft toch gewoon gelijk…
Je had nog niemand afgeblaft vandaag zeker?

1 like