Aramar “Long Beach” Panda Dial Racing Chronograph

Prima, houden zo! Ben blij met deze maat. Mijn stem krijg je :yum:

1 like

Kan me echt vinden in uw uitleg, :wink:

Als ik zo even naar de drie “definitieve” ontwerpen kijk van EMG, Stowa en mijzelf. Kan er dan geen optie gemaakt worden voor alledrie tegelijk als HFLE in 1 deal!

We zitten als ik even snel reken op eur. 1200,- dus nog zeker binnen budgethorloge territorium en je hebt dan niet 1 maar DRIE supergave en unieke horloges in een keer. Hoe gaaf is dat!

En de Pellikaan dan?

1 like

Is er een voorstel van Pellikaan dan?

Nog geen ontwerp of specs toch?

In de huidige opzet gaan er inderdaad goede voorstellen sneuvelen, het is een keihard spel :joy:

2 likes

En stromen de bestellingen nu binnen? :innocent:

2 likes

Zo zo zo, alweer een mooie optie voor de HFLE.

Mooi, maar te kaal naar mijn idee (het is ook nooit goed…:wink:).

Voordelen van deze t.o.v. de EMG zijn de verdiepte subs en plexi
Ik mis echt de tachymeterschaal, erg jammer dat die gesneuveld is. Ook is 42 mm voor mijn pols wel aan te raden. Dat scheelt toch 4 mm totaal… Ik draag normaal een 46 mm Oris, dan is 38 wqel uitzonderlijk klein.

2 likes

Jazeker!!! Er zijn al verschillende enthousiastelingen die voorkeursnummers doorgeven…

Edit: ik heb nu pas door dat je de vraag aan @BG1 stelde. Ik was in de veronderstelling dat ik in het EMG topic zat… excuus!! Gooeeeeeede morgen!! :blush:

4 likes

Dat nog niet nee. Maar de meeste nummers zijn van achter de coulissen al gereserveerd. @25tien heeft zelfs al een aanbetaling gedaan op nummer 25 hoorde ik.
Maar dat wilde hij liever nog even onder de pet houden. :wink:

4 likes

Ik ben erg benieuwd naar de Pellikaan! De Stowa is ook wel erg gaaf, misschien dat ik daar (immers op jezelf stemmen is niet chique) op ga stemmen!

3 likes

Klasse!

1 like

Toch maar een eigen case ontwerp ipv de standaard 1963 kast…

5 likes

Ah, top, dat muntje was niet gevallen. Prachtige kast! :+1::+1:

1 like

Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat! :wink:

1 like

Zo! De prototypes zijn klaar maar liggen nog in China, hier de eerste fotootjes.

Toen duidelijk werd dat EMG de HFLE 2017 zou worden vond ik het toch wel zonde om behalve twee prototypes niks met mijn ontwerp, waar toch wel een hoop tijd en energie in is gaan zitten, te doen. Heb daarom contact met Maurice van Aramar Watch Co. gezocht, hij heeft ervaring met het importeren van horloges uit China, heeft een website, al een bak aan horloges wereldwijd verkocht en heeft ervaring met de garantieafhandeling. Na wat praten zijn we er prima uitgekomen en hebben we nu een samenwerkingsverband staan. Dit horloge komt in eerste instantie onder Aramar label, maar er leven meer ideeën die wellicht beter onder een nieuw label uitgebracht kunnen gaan worden, maar dat is nog toekomstmuziek, eerst dit!

Horloge heet Long Beach, een naam die refereert aan de Californische plaats waar al meer dan veertig jaar op het historische stratencircuit de Grand Prix en sinds kort ook de E-Prix van Long Beach plaatsvinden

Specs etc zijn allemaal wel bekend, 38mm, Seagull ST19 handopwinder, doorkijkachterkant.
Prijzen, we vermoeden een retailprijs van rond de eur. 390,-
Pre-order gaat hij vermoedelijk eur. 250,- kosten.
Bij vragen, laat je even horen!


9 likes

toch klinkt dat als een duikhorloge :joy:

4 likes

390 euro voor een Chinese handopwinder. Poeh, lekker cashen onniedah

5 likes