Aramar “Long Beach” Panda Dial Racing Chronograph

Fraaie dial,mooi gedaan :+1:t2:

2 likes

Ik wens je er veel succes mee! Het is bijzonder leuk van de stemmers hierop, dat ze hem uiteindelijk tòch kunnen krijgen.

Anders hadden ze hier op moeten terug grijpen:

Nu is er keus :wink:

Waarbij dan IMHO de 1963 Panda wat meer in evenwicht is. Maar ieder het zijne :relaxed:

4 likes

Ontwerp denk ik niet zo, marketing wel, maar met een mecaquart uurwerkje, da’s een forse besparing op de kosten.

Ik vind hem toch echt een heel stuk spannender :wink:

1 like

Dat heb je weleens geiler gezegd…

2 likes

Man man man man man man man man man man man man…

Was Aramar overigens ook niet al de leverancier van de inzending van de HFLE optie die in dit topic werd voorgesteld? Het contact met aramar, onder een ander logo, was er dus toch al?

En verder zal ik me er niet mee bemoeien, geen zim in weer een fittie. Wil enkel aangeven dat ik er het mijne van denk…

2 likes

Nee, dat werd in eerste instantie glashard ontkend maar toen het voorstel finaal werd, was het inderdaad wel een co-productie. Geloof daar weinig van, dit is vanaf het begin een 1-2tje geweest alleen kon Maurice dit niet onder zijn eigen naam doen omdat ie anders niet eens tot een stemmingsronde was gekomen.

2 likes

Tja, ik heb het hele verhaal verteld, ik vind het een leuk hobbydingetje eens m’n eigen horloge te ontwikkelen. Geen HFLE geworden, dat vind ik uiteraard jammer, maar nu eens kijken of het op een andere manier wel kan en zo niet dan heb ik in ieder geval mijn prototype. Heb iedereen hier in het verhaal proberen mee te nemen en vind het leuk dat er zoveel gereageerd is maar ik vind het nu wel erg onprettig dat er leden “ik denk dat het zo en zo en zo zit” theorieën gaan spuien, dat is niet nodig.

9 likes

Dat denk ik ook niet.

Had wel uit respect voor het winnende model gewacht met de inschrijvingen en promoten van dit model, nadat het winnende model geleverd was…

1 like

Wachten op het uitleveren van de NL63? Nee joh, da’s pas in december, bovendien zijn die horloges al verkocht. Daarnaast zijn de horloges behoorlijk verschillend en geen concurrent, verwacht ook geen enorme aantallen hier op het HF weg te zetten maar een aantal zou superleuk zijn.

1 like

als ik EMG was zou ik gewoon me op het standpunt stellen dat de Aramar Long Beach een hommage is aan de HFLE EMG NL17 en mij in het rijtje Rolex, Zenith en Patek wanen :joy:

7 likes

Maar je moet het wel toch weer even gezegd hebben :upside_down:

1 like

Hoeveel stemmen had je voorstel? Toen had je even achter de oortjes moeten krabben en je afvragen of een samenwerking met Aramar zo’n topidee was.

1 like

Of hij wil graag zijn ontwerp op de markt brengen en enige manier is via Aramar.
Kuddo’s voor het proberen ook al heeft het de schijn al tegen.

1 like

Als dit niet werkt zijn er nog andere kanalen te vinden natuurlijk. Het ene sluit het andere vast niet uit.

1 like

Zeker! Het is een immers een forum waar we elkaar niet alleen in de kont hoeven te kruipen naar ook niet positieve meningen mogen geven.

Dat zal ik ook altijd blijven doen, zo ook met Maurice besproken toen we onze ruzie hebben bijgelegd.

Mijn bericht was dus een uiting van mijn negatieve mening over dit initiatief zonder er verder een ruzie mee te willen uitlokken.

Door jouw berichtje krijg ik echter het gevoel dat je wel graag wat wil uitlokken?

1 like

Eerder andersom, aangezien het panda voorstel er eerder was dan de EMG…

1 like

Leuk idee en vind het een moor horloge. Voor € 250,-- geen slecht product denk ik.
En die Aramar ken ik niet, maar zie wel veel negatief nagepraat er over.
Als je commercieel met horloges werkt, moet je er ook geld aan verdienen. Is het een hobby dan kost het geld.
Je kunt van je hobby je werk maken en van je werk je hobby, maar hobby en commercie gaan zelden echt tegelijker tijd goed samen is mijn ervaring…

1 like

Zeker, laten we dit even uitvechten, ik stap meteen op de trein :smirk_cat:

Maar zonder gekkigheid, als jij je mening mag geven zonder ruzie uit te lokken mag ik daar toch ook tegen in? Ik vind het gewoon geen nuttige bijdrage aan dit topic om weer voor de 100e keer de aramar discussie op te starten, zeker als je er dan bij zegt dat je eigenlijk verder niks wil zeggen want je doet dat dus toch. Je mag inderdaad je mening geven maar je moet niet raar opkijken als er dan ook mensen zijn die daar op reageren (zonder ruzie te willen uitlokken).

2 likes

Een dreigement verliest wel iets van zijn spanning als je eerst 1.5 uur in de trein zit :grin:

5 likes