B.C. Tromp Nymegen Zakhorloge

Beste Forumbezoeker,

Ik ben Kees Heijmans en heb dit zakhorloge georven van mijn opa. Veel duidelijkheid heb ik over dit horloge echter niet kunnen vinden op internet. Zo ben ik bij jullie uitgekomen. Kan iemand mij meer duidelijkheid geven over dit horloge? Of misschien zeggen waar ik meer informatie kan krijgen?

Met Vriendelijke Groet,
Kees Heijmans

1 like

Geërfd, georven is geen Nederlands.

Wees welkom hier.

Het is een oud, vermoedelijk zilveren, zakhorloge. Om er meer over te kunnen zeggen zouden we foto’s van het uurwerk nodig hebben.

Reken niet op een hoge waarde, zakhorloges zijn 'n tientje of 8, tenzij je repeaters, volkalenders, gouden kasten etcetera hebt.

1 like

Vroeger was het gebruikelijk dat de naam van de verkoper/juwelier op de e wijzerplaat kwam. Als hij dat wilde kon er alles.
Dus Tromp is niet het merk.

Nijmegen - Bij gelegenheid van zijn 85ste verjaardag heeft Frans Tromp, geboren en getogen Nijmegenaar, zijn herinneringen vastgelegd. Onder de veelzeggende titel ‘Altijd Nijmegen’ biedt het boekje een terugblik op zijn rijkgevulde leven. Dat begint bij zijn geboortehuis aan de Sint Jorisstraat 12 waar zijn ouders een zaak hadden: Horloger Juwelier Tromp. Het boekje sluit af met een selectie van werken uit zijn meer dan vijftigjarige carrière als architect.

4 likes