Band van submariner 16610 laat los

Geachte leden van het forum,
Het volgende gebeurde vanavond en ik vraag uw advies.
Gewoon op de bank, kijkend naar Nederland -Italie, hoor ik iets vallen en ter gelijker tijd valt mijn Submariner van mijn pols. Grote schrik, wat als dit een uur eerder was gebeurd… Dan had ik het vast niet gemerkt, want op de fiets. Op zoek maar naar hetgeen was gevallen. Inderdaad het “schroefasje” ( geloof dat je dit zo kan noemen) ligt tussen de planken vloer. Probeer het weer te herstellen met de mini schroevendraaier op mijn Leatherman zakmes. Direct realiseer ik me dat de schroefdraad wel eens versleten zou kunnen zijn, zodat als ik hem aandraai het weer zou kunnen gebeuren. Kortom, Onzekerheid speelt parten. Draag deze klok al 3 jaar en heb het bij een betrouwbare dealer in Amsterdam gekocht. Klokje is uit 2011. Nooit problemen mee gehad al ben ik wel een terug geweest omdat ik vond dat de clip niet strak genoeg sloot en wel eens bij het aantrekken van een trui naar achter schoot. Ze stelde mij gerust, hiermee was niets aan de hand. Nu samen met het laatste voorval, ben ik bang dat ik deze klok ga kwijtraken. Is er iemand die advies heeft? Alvast hartelijk dank

Beetje loctite gebruiken

1 like

Dit

Heel erg. Ik bied er nog 1000 euro voor :popcorn:

1 like

Zoals @moonphase het zegt, ikzelf gebruik altijd loctite 243 als mijn vrouw bijvoorbeeld een seadweller wilt dragen. Los schroeven, even schoonmaken want lijmresten geven een wit stofje af bij het schroefdraad en dan nieuwe aanbrengen en vast draaien. Advies van loctite kreeg ik 20 jaar geleden van schaap en Citroen.

ik zou sowieso ff laten nakijken bij juwelier want dit is vreemd.

2 likes

Nieuw schroefje of als het de schroefdraad in de schakel is ook vervangen

Even langs de dealer.

1 like

Dat dus. Niet zelf gaan klooien.

En anders dit. :point_down: :joy:

image

1 like