Bandjes voor gebogen spring bars

Mijn vriendin is op zoek naar een mooi nieuw wit lederen bandje voor haar Michael Kors. Zoals je op de foto ziet heeft het horloge gebogen spring bars. Iemand tips waar ze zoiets kan vinden?

Waren de springbars niet gewoon te dik en zijn ze daardoor ooit door iemand gebogen? Lijkt me niet dat dit intentioneel af fabriek gebeurt?
Wat is de breedte van de aanzet tussen de poten en hoe zag het vorige bandje eruit?

Zo te zien kunnen er alleen gebogen springbars in aangezien de gaatjes n de lugs te dicht bij de kast zitten.
Ik heb ook een horloge waarbij dat het geval is en ik gebruik er gewone bandjes voor (bij mijn weten zijn er geen speciale bandjes voor gebogen springbars). De bandjes buigen mee.
Echter, in jouw geval is de ruime tussen de springbar en de kast zo klein dat er alleen een heel dun bandje tussen zou passen. Met dun bedoel ik de hoeveelheid leer (uitgaand van een lederen band) tussen de springbar en de kast.
Wellicht dat je een bandje zou kunnen laten maken door iemand hier op HF?

1 like

Dit :point_up_2: inderdaad.

De ruimte lijkt nogal mee te vallen. De foto geeft een vertekend beeld.

Oke thanks voor de tip. Dan zal ik het eerst eens met 1 van mijn bandjes proberen.

Dit topic is na 90 dagen automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.