Beginner rolex eigenaar met vragen

Hoi,

Ik heb twee vragen waar ik niet echt duidelijk antwoord op kan vinden.

1. Is het erg om een automatische horloge voor een langere stil te laten?
  2. Is er een verschil in om je horloge die stil staat via opwinden of gwn dragen te laten lopen.

Het gaat om een rolex datejust 41mm 2020

Bij voorbaat alvast bedankt

3 likes
  1. Nee
  2. Nee, maar het is wel handig om hem aan het begin even een klein slingertje te geven (even schudden of een klein stukje handmatig opwinden) zodat hij al wat gangreserve heeft. Jouw bewegingen doen de rest.
8 likes

Flowert for da win…

1 like

38 likes

Little shop of horror dit.
Lekker gedoedeld jurk.

2 likes

Mooi Jur, dank! :sunglasses: :tulip:

1 like

Typische Rolex eigenaar vragen dit…

4 likes

Leaf hands, leuk gevonden :smiley:

2 likes

Omdat er enge mensen zijn zoals jij die elke nieuweling op HF door Google halen?

Wat ben je toch een raar mannetje!

1 like

Zou het dan al niet beter zijn om dit via PB te regelen?!

Nu bereik je het tegenovergestelde.

Ik sluit me aan bij de antwoorden van flowert. :+1:

Het feit dat jij het ook bij oudere leden doet maakt jou geen beter persoon hoor. :wink:

2 likes

Handige tip is om hem niet naast je bed op de grond neer te leggen

12 likes

en eindigen met de vraag ;of er twee uur aan gesprek verwijderd kan worden.

Is dat niet hetzelfde als jezelf voordoen al tiener jongen om zo kleine meisjes te waarschuwen voor vieze mannen op het internet…?

Een horloge uit 2020. Die nieuwe horloges zijn gesmeerd met synthetische olie in plaat van minerale oliën waardoor ze nauwelijks nog verharden indien ze niet gedragen worden. Bij wat vintage modellen, aLs je ze heel lang niet draagt dan zet ik ze horloges elke 6 weken of zo even 2dagen op een winder. Tevens is een oyster zo goed afgesloten waardoor het nog minder een probleem is.

Het opstarten doe ik nooit met het heen en weer bewegen op d e pols maar gewoon ff kroon losmaken en dan een stuk of 5 keer opwinden. Dan weet je dat het horloge voldoende energie meekrijg.

Zo ongepast young Jedi in alle opzichten

1 like

image

Ik kreeg als advies bij juwelier om bij stilstand even 25 slagen te doen. Dan zit ie meteen mooi op spanning en horloge is geloof ik nauwkeuriger als de veer gespannen is. Dus dat doe ik altijd maar :). Valt mij overigens op dat er behoorlijk wat slagen nodig zijn om m uit de dode zone te halen, voordat ie gaat lopen.

1 like

Padawan is het woord dat je zoekt. Jedi is die nog lang niet.

2 likes

Gewoon doen zoals Rolex het voorschrijft:

Before being worn for the first time, or if it has stopped, a Rolex watch must be wound manually in order to function correctly and precisely.
To wind the watch manually, unscrew the winding crown completely, then turn it several times clockwise. (Turning in the other direction has
no effect.) A minimum of 25 turns is required for adequate partial winding. The watch will then
be wound automatically as long as it is worn on the wrist.

1 like