Bekende personen en hun horloges

De muziek van Mozart is als het werk van een horlogemaker uit de hoogste klasse: verfijnde techniek en filigrain😀.

5 likes

Dat het goud is, geloof ik wel. Dat het Rolex is, geloof ik niet. De print op de dial lijkt een ramp. De bezel ook.

Edit: gewoon hartstikke nep.

5 likes

Oh… ik heb totaal geen verstand van het merk! Had verwacht van iemand van zijn statuur dat het wel een echte zou zijn.

Ik had zelf ook wat research gedaan, maar kwam niet verder dan plaatjes vergelijken. In mijn ogen, als leek, vond ik dit wel een aardige match op Chrono24

Of moet ik mij nu diep schamen? :joy:

Paar dingen vallen direct op:

  • Cosmograph staat een stuk naar beneden
  • De spacing/ruimte van tussen de subdials is veel groter bij die van meneer de boef
  • Kijk ook eens naar de 160 op de bezel. Bovenaan staat de 60 ook niet lekker. Beetje in een V zeg maar. De hele bezel is een ramp overigens.

De dial is ook anders. Op de dial uit jouw link, staan de 15, 30 en 45 markers.

2 likes

Dan heb ik inderdaad te vlug gekeken.
Maar inderdaad, nu je die punten opnoemt is vrij overduidelijk!

Edit: nu maar hopen dat ik gelyncht wordt, voor het posten van fakes :wind:

Edit 2: niet gelyncht wordt, bedoel ik uiteraard hahah. Het is al bedtijd voor mij denk ik :thinking:

2 likes

Je hoopt dat je wordt gelyncht? :wink:

Zal wel meevallen. Bij een man die niet vies is van een koffer contant geld zou je inderdaad iets anders verwachten.

2 likes

Nee hoor, we zijn hier ook om dingen te leren en elkaar digitaal lynchen hoort gelukkig niet bij dit forum (niet bij een oprechte vraag tenminste :wink: )

1 like

Voor de genen die hem kennen: Flip Kowlier draagt een AP royal oak. gezien in belpop

4 likes

[quote=“Fate_Amenable_To_Change, post:690, topic:43504”]
Volgens mij luister je niet veel naar Mozart of met name Bach, want “weinig muzikale techniek” zou ik de heren niet aan willen wrijven.

Mozart is zeer zeker niet de Keith Richards van de Klassieke muziek:
[/quote]I

Je leest het verkeerd om, de mannen van de klassieke muziek wisten heel goed wat ze deden. Mr Richards vaak niet eens waar hij was of wie hij was terwijl hij gave muziek schreef . En zeker luister ik klassieke muziek, tegenwoordig veel Russische. Overigens heb ik alle albums van de rolling Stones in de kast staan. Ook ben ik muzikant en muzikaal onderlegd daardoor begrijp ik heel goed wat ik luister. Dit kan Stravinsky, rolling Stones, shining, Charles mingus zijn. De vergelijking met horloges zie ik zeker in de muziek, een Rolex met zijn doordachte technieken en perfectie,oud herkenbare
Ontwerpen past goed bij klassiek muziek. Mick Jagger droeg een oude turtle en heuers.
Welk horloge zou het beste bij andere rockers passen?

1 like

Dan is ie die nie ‘kwiet’ zoals hij met het hof van commerce zong :joy:
Hij heeft wel smaak…

1 like

Overigens niet het enige in zijn collectie. Dit lijkt me een daytona.

Het lijkt mij in ieder geval een liefhebber te zijn.

1 like

Klopt. Heb hem onlangs ontmoet op een horlogegerelateerde bijeenkomst, toen had hij zijn AP om. Bijzonder sympathieke man!

1 like

Wat zou Louis Theroux hier dragen bij African Hunting Party? Niet goed te zien op mijn ascetische tv…

Mooie documentaires!
Vaak heeft hij een gaar horloge om.

Heb je voorbeelden? Ik ben nu wel benieuwd…

hier lijkt het een duiker met donkere plaat op een ‘wavy’ siliconenband en met stalen bezel. Mijn geld staat op een SKX171:

2 likes

Geen idee… maar hier nog een ander shot!

Bingo!

2 likes

image

Een horloge waar je:
-Een vliegtuig mee kon nee laten storten
-Met kauwgum een bom kon maken
-in combi met een zwitsers zakmes een dodelijke combi was.

Alleen geen idee wat het er voor 1 was hahaha

5 likes

Laat geen paperclips slingeren als hij in de buurt is!

Wauw het is er echt één he!

1 like