Benrus 14k gold niet werkend ontvangen

Nou ja, nu staat ie wel open en bloot zichtbaar voor de hele wereld met internet. Maar dat is je eigen keus. De meeste mensen hebben dat liever niet dus ik dacht er goed aan te doen je er in ieder geval op te wijzen. :slight_smile:

3 likes

Het gaat om dit bericht (gelukkig verwijderd) waar de ‘naam’ van de verkoper wordt genoemd.

2 likes

Dus nu ga je mij zeggen , als er iemand een horloge koopt bij een juwelier bv herman knuppelmans, en dit blijkt nadien niet goed te werken, en de koper ermee terug gaat en de deksel op zijn neus krijgt en afgewimpeld word. Hij/Zij de juwelier hier niet mag vermelden?

Ja hoor. Als je ook in staat voor de consequenties zoals hierboven vernoemd door @mafkees.

1 like

Oke, dat snap ik ( nu )

1 like

Als het een brievenbuspakje is en de verzender de postnl app heeft gebruikt kan je alsnhet goed is dmv het tracktrace nummer het afzender adres zien.
Wellicht het proberen waard.

Daarintegen weet je natuurlijk ook niet hoe postnl met het pakketje omgegaan is. :confused:

1 like

Het zou inderdaad zomaar kunnen dat het horloge een slag heeft gehad tijdens transport en hierdoor is de wijzerplaat uit zijn haak geslagen en zit inderdaad de stift vast

Ik geloof niet dat je een mechanisch horloge doelmatig kunt inpakken in een brievenbuspakje. Een kwartshorloge zou nog wel kunnen, maar je kunt in 3,2 centimer niet genoeg demping stoppen om een mechanisch horloge te beschermen tegen de posterijen. Ik gok dat één op de vijf mechanische horloges een verzending in een brievenbuspakje niet overleeft.

Topicstarter heeft echter geconstateerd dat de veer nog strak opgewonden was toen hij het uit het pakketje haalde, dus is het niet in transitu komen stil te staan.

edit: zoals @zoeon boven mij opmerkt kan de stift vastzitten. Dan kom je misschien al snel tot de conclusie dat de stift veer strak opgewonden is terwijl het euvel eigenlijk in de stift zit. Dan zou de verkoper ook nog wel eens gelijk kunnen hebben. :stuck_out_tongue:

1 like

Ik heb een zeer correct gesprek gehad met de verkoper. De rest laat ik aan Topicmaker over.

2 likes

Dat is dan net na 11 uur gebeurd! :sunglasses:

1 like

Het horloge hoeft natuurlijk niet gelopen te hebben op het moment van impact. :wink:

1 like

Je kunt ook gebruik (proberen te) maken van je Wettelijke recht (komt voort uit het EU gedrocht). In Duitsland is dat inmiddels heel normaal, consumenten en verkopers die hun rechten en plichten kennen. Hier nog niet. Lees onderstaande even door. Een korte, suptiel opgestelde, mail naar de verkoper is vaak genoeg om de zaak in de minne te schikken.

1 like

Blijft 0,5 sec lopen en dan stopt hij weer, iemand die hier een uurwerkje voor heeft? Of dit kan maken?

Hoor het graag.

Waarschijnlijk heeft dit uurwerk gewoon service nodig. Er zijn diverse mensen hier die je daar mee zouden kunnen helpen zoals bijvoorbeeld @vouwfietser.

Nu je eenmaal het horloge uit elkaar hebt gehaald wordt het wél moeilijker om de verkoper op het falen ervan aan te spreken.

1 like

Ik neem mijn verlies bij deze en ga het oplossen met mensen die er verstand van hebben.

5 likes

(Laten maken) voor de duidelijkheid

4 likes

Ten eerste om Bears te helpen. ten tweede ken ik de verkoper en nu is alles geklaart

Oke, dus de verkopende partij was een bekende van je?

Dan ben ik benieuwd of hij nu wel of niet lekker liep (en/of dus de schuld van PostNL is)

3 likes

Het exacte probleem zal zich uitwijzen na onderzoek cq reparatie die Mick nu gaat laten doen.

1 like

Ik heb een ander voorbeeld, kocht BMW 1 , testrit prima verlopen. alles zag er na inspectie van een kenner top uit. gekocht, 1 week later sloeg ketting over, 3000 kosten, gelukkig dat ze niet gebroken was. Kon ik dit zien aankomen Nee, kon de verkoper dit weten Nee. Dit kan met een horloge ook gebeuren .Het is en blijft mechanika.

2 likes