Ik heb een prachtige set schroevendraaiers van Bergeon!
Waar koop ik nieuwe losse puntjes?
Ik heb er 2 die me net iets teveel beschadigd zijn.
Ik heb een prachtige set schroevendraaiers van Bergeon!
Waar koop ik nieuwe losse puntjes?
Ik heb er 2 die me net iets teveel beschadigd zijn.
Edit; wel even zoeken naar de juiste stukjes (of ze passen)
Je kan ze eventueel ook afslijpen langs een elektrisch zaagje.
Waar je ze als consument kan kopen, geen idee…
Ze hebben Bergeon dus mail ze ff.
Kunt ze gewoon slijpen, en dit zou ik ook adviseren. Ik doe dit eigenlijk 1x in de maand want anders blijf je maar vervangen. Ik heb een slijpsteen voor messen gekocht en een inzetstukje voor de schroevendraaiers.
Die moet je slijpen, ik zou een slijpsteen met houder aanschaffen.
Chronoglide heeft op zijn YouTube kanaal hier ook en video over gemaakt.
Hobbyklok verkoopt de Bergeon punten en schroevendraaiers.
Het blad van rechtse schroevendraaier is gewoon te dik. De hollow ground zijn er ook maar in 1 diktemaat. Die van Bergeon passen goed in de iets bredere gleuven, maar zeker niet in de schroeven met smalle gleuven. Er zijn wel speciale slijpmachines om dit aan te passen maar die doen tegenwoordig ook al iets van 500 euro als ik mij niet vergis.
Als je aan een uurwerk begint moet je altijd je bitjes van de schroevendraaier even op de juiste dikte slijpen, ETA heeft hele brede gleuven op de schroeven, een omega 565 veel smaller als voorbeeld.
Of je hebt een paar sets’s een aangepast op de ETA schroeven en een set voor “smalle gleuven” schroeven.
Het slijpen ven het bitje gaat supersnel en superstrak als je zo een wagentje gebruikt op een grote diamant slijsteen. Kost nog geen 30 seconden.