Beste high end quartz

Ja, eens dat is wel een Eindbaas quartz en Eco-drive, maar volgens mij lastig te krijgen.

GS is dan wel het makkelijkst.

2 likes

Tja, dan is de rest geneuzel in de marge…

4 likes

en zijn er suggesties binnen de merken van GS of citizen?
Zoals vermeld blauwe of groene platen hebben mijn voorkeur :slight_smile:

GS heeft in elk geval twee blauwe wijzerplaten in de huidige quartz lineup. De sbgp013 op oyster en de sbgp005 met de 44GS kast en een ander type band.

Wellicht nog andere types ook.

De SBGP013 heeft inderdaad een zeer prachtige plaat! Zal er zeker meer over opzoeken!

Veel plezier ermee TS!

2 likes

Als een bijzonderheid wil voor een mooie prijs:

Een hele mooie bijzonder wijzerplaat die je zelfden tegenkomt. Teal = blauwgroen.

2 likes

Beste quartz modellen zijn ind van Grand Seiko en Citizen.

1 like

Moest zelf aan deze ex van mij denken :wink:

7 likes

Volgens mij staat er een Citizen Eco-Drive One in the blauw … die vind ik ook best high end :slight_smile:

1 like

Je zou ook een kijkje kunnen nemen naar de VHP lijn van Longines. Lekker sportieve horloges en tegen een betaalbare prijs.

1 like

Ja, helemaal eens, en dun… kan ik uit ervaring zeggen :wink:

Staat inmiddels gereserveerd, dat dan weer wel. :sweat_smile:

2 likes

Klopt, maar niet echt wat ik “high end” zou noemen, vergeleken met een Chronomaster of GS 9F.

1 like

High end Quartz? Blauwe dial?

Citizen Chronomaster AQ4030-51L: ik ben er super blij mee!

1 like

:face_with_monocle:

Klaar.

Mijn AQ6100-56L :+1:

10 likes

Het is ook een beetje krom om een vergelijking te maken met een GS. Ik doe totaal geen afbreuk aan beide horloges, maar alle 3 horloges liggen in andere prijsklasse. De afwerking van de GS is uiteraard veel hoger, maar dat mag ook wel tegen 3x de verkoopwaarde. @Tefuly had het makkelijker kunnen maken met een indicatie van een prijs. Ik zelf vind tm 1k de longines een erg sterke keus. Mocht je dit uitrekken, dan is GS zeker een optie.

Veel preciezer dan dit wordt het niet @Tefuly

Die ster op de dial bij GS is voor extreem nauwkeurig

1 like

In de ETA stal heb je ook de Certina Precidrive horloges, als het om nauwkeurigheid gaat. Bovendien vind ik de kwaliteit van mijn DS Action (afgezet tegen de prijs natuurlijk) uitstekend.

Wat je bij de VHP wel krijgt is dat de secondenwijzer netjes op alle indices loopt, en dat is bij de Precidrive uurwerken niet het geval.

1 like

Rolex Oysterquartz