Boeken

hallo allemaal

Ik ben nog maar sinds kort veel bezig met horloges, maar weet er eigenlijk nog helemaal niet echt veel van.
Ik ben dan ook op zoek naar een boek hierover, gewoon met wat basisdingen erin! Dus over hoe je automatische horloges moet onderhouden, welke winder je moet gebruiken bij welk horloge, wat standaart dingen over eta, valjoux en juwels enzo. Met plaatjes erbij zou wel handig zijn.
Ik wil dus gewoon de basic dingen weten.

Ik hoop dat jullie een goed duidelijk uitgelegt boek voor me weten.
gr Misha

Als je bij zoeken; Boeken intypt krijg je een reactie met een tip over een duits boek.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1250,2035#msg-2035

En trouwens vragen bij andere topics of ze hier willen reageren wordt over het algemeen niet echt op prijs gesteld.

sorry daarvoor:(
weten jullie mischien ook een boek in het Nederlands?, want mijn duits is echt helemaal niks!!

Er zijn naar mijn weten geen nederlandse boeken die gaan over de techniek. Meer algemene boeken over het verzamelen.

Op internet is echter veel meer te vinden. Zoek eens bij google op bijvoorbeeld lemania 5100 en je krijgt meer dan genoeg informatie over dit geweldige uurwerk.

Ga eens naar de Rikketikbeurs, zijn allerhande boeken te koop, veel tweedehands en ook al nederlandse tegengekomen.
Nieuw in de boekenhandel zal je weinig goede nederlandse boeken tegenkomen. Op internet vindt je ook veel site’s over techniek, een beetje zoeken.

Ik hoef opzich niet heel veel over de techniek te weten,
hoeft niet zo gedetailleerd te zijn zodat je een horloge in- en uitelkaar kan zetten! Maar gewoon de basic dingen wat goede klokjes zijn,

De belangrijkste literatuur over horlogetechniek is in het Duits of Frans. Als je die talen niet goed kunt lezen, maar je wilt toch in detail gaan, is er een probleem.