Breitling wijzer

Ik heb een breitling geërfd maar vroeg me af waar de extra wijzer voor is naast de seconde wijzer

1 like

De secondewijzer loopt in het onderste dial. De andere wijzers zijn voor de chronograaf functie.

En hoe kan ik die gebruiken

Hoeveel erf jij er per maand?

Edit; mijn oprechte excuses. Deze van je is wel echt.

3 likes

Ik dacht dat deze versie enkel zwarte accenten had op de bezel, heb zelf ook een tijd naar dit model gekeken…
Zou jammer (en verdacht) zijn als deze weer nep blijkt te zijn

Om je vraag te beantwoorden: je klikt op de bovenste knop om te starten, nogmaals om te eindigen, en vervolgens op de onderste knop om te resetten.

Bedankt voor je uitleg
Het is geen nep horloge en ga daar ook niet op in. Als ik zelf maar weet dat het echt is vind ik het allemaal prima wat hij denkt.

1 like

Dit is volgens mij ook geen nepper en ben dan ook benieuwd waar je dat vandaan haalt Han?

Edit
Even naar de vorige Bijtring van TS bekeken en dies wel heel nep dus wordt het wat duidelijker :rofl:

1 like

Ik heb een Colt gehad, niet dit referentienummer maar toch… zie de verschillen (met name het logo:
image

1 like

Het logo hoort zo bij deze type. Zie mijn foto.

Ik had ingezoomd en ik vind de afwerking echt ver ondermaats voor een luxe horloge. De busjes van de subdial wijzers zijn gerafeld en de print heeft haakjes aan de tekst.

Maar als het een echte is, mijn excuses.

2 likes

Ik blijf bij origineel.

Breitling Colt A73350

2 likes

Lijkt mij ook origineel. Alleen is volgens mij de bezel te vaak gepolijst of nep.

1 like

Dit is een echte hoor. Ik heb daar een zesde zintuig voor - alleen bij dit merk. :wink:

1 like

Beetje “wear and tear”, meer niet denk ik.

1 like

dit.
er zit een sunburst effect op de bezel,maar bij teveel poetsen wordt dat effect minder (wordt een zooitje) en gaat dan op een rare manier glimmen.

Ik heb dat ook bij een andere versie gehad die ik na verkoop keihard teruggegooid kreeg (de koper weet wie ik bedoel :rofl:)

2 likes

Misschien een heel gek idee, maar probeer de knopjes eens. Of ben je niet zo avontuurlijk aangelegd? :wink:

4 likes

:rofl::rofl::rofl:

Moet je 's een Patek uit de jaren 50 van dichtbij bekijken. Indexen lijken door blinden aangebracht. :wink: Was vorig jaar rond deze tijd nog in het PP museum, vandaar.

2 likes

Bij de Colt Chrono heeft de chronograaf zowel een seconde als een minutenwijzer, dus na 60 seconden verspringt ook de tweede wijzer. Ik vermoed dat je dit vraagt omdat hij nu los staat, deze hoort standaard op 12 uur te staan. Als je de kroon losdraait en in de eerste stand trekt en dan op de onderste pusher duwt dan kun je hem daarmee terug naar twaalf uur brengen.

For the record, deze is hartstikke echt. Ik heb dezelfde als daily beater…

1 like