Bubbel?

Goedenavond, even een forumvraagje. Als ik rondstruin op dit forum, maar natuurlijk ook Chrono24 naspeur en de waarde van horloges tegenwoordig bekijk, zie ik een positieve waarde ontwikkeling van vele horloges. Specifieke Rolexen gaan hun originele prijs tegenwoordig ruim te boven. De vraag is dit de trend voor alle Zwitserse makelij horloges of een specifieke Rolex bubbel?

1 like

Rolex bubble

2 likes

Welke bubble??? :face_with_monocle:

Ja. Ik wacht weer tot de Rolex 16570’s weer onder de 4k zijn

ik hoop dat @handavinci dit leest en weet dat hij niet kan reageren door z’n ban. Ik weet dat z’n handen jeuken om te reageren dat ik dan lang moet wachten.

13 likes

Is een FAQ. Even de zoekfunctie gebruiken.

https://www.horlogeforum.nl/search?context=topic&context_id=208217&q=Rolex%20bubbel&skip_context=true

Waarom is han gebanned?

1 like

Het vertrouwen in de markt is toegenomen en teveel mensen hebben teveel geld. En behoefte naar status?

1 like

2 likes

Pffff Is hierover al niet genoeg gezegd op dit forum? Nou ja dit topic kan ook weer op negeren…

Alleen de Rolex bubbel. Dat komt door de Rolex effect. De eigenaren daarvan krijgen een zelfde uitwerking als Smeugel had toen hij de ene ring kreeg. Ze leven in een bubbel, met een walm van de lekkerste parfum, ze zien alleen goud nog glimmen en denken de hele dag aan centjes, cash, doekoe. :laughing:

4 likes

De tulpenbol van dit decennium

1 like

Deels is het een bubbel, deels gaat het ook om daadwerkelijke goederen die niet meer worden gemaakt (“vintage” / schaarste) en waar - althans op dit moment - een grote vraag naar is. In de moderne wereld zijn deze stukken met een paar muisklikken te kopen… Ik zie die vraag nog niet zo snel verdwijnen in de toekomst. Rolex doet het gewoon erg goed als merk op dit moment, dat kunnen we niet ontkennen.
Maar dit verhaal geldt zeker niet voor alle Zwitserse horloges, sommigen zakken gelijk al na de aankoop in prijs.

Zeker. Er komt nu alleen nog een extra dimensie bij… de groep die gaat speculeren wanneer de bubbel barst. Dus het worden alleen maar meer topics :scream:.

Gaat weer verder met optimaal genieten van zijn Pepsi. Pepsi is gisteren zelfs op zwemles geweest.

5 likes

Pas jij maar op Kasper, ik las net dat de Invictabubbel ook op knappen staat.
Dan is het over met die prijzen van ze :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Hij was vandaag nog wel even actief maar je weet dat het niet mag…
Blijft balen zo een tik op de vingers, ik heb hem in het begin gehad als rookie op HF.

Gek op Bubblegum

:laughing::laughing::laughing::laughing::laughing:

1 like

Is Han geschorst . Dat is een doodzonde! :scream::scream::scream::scream:

2 likes

Ik denk dat het een beetje te maken heeft met de algehele economie. Je ziet overal bubbels ontstaan op dit moment. De huizenprijzen stegen weer als een dolle, gelukkig is die weer een beetje aan het afkoelen. De prijzen van de bitcoin gaan omhoog, de rente blijft lekker laag, je salaris gaat omhoog en etc.

Het is dus allemaal een beetje koffiedik kijken, maar een bubbel, sja, dat weet je pas echt als hij knapt :slight_smile:

:joy:
Ja en ik heb gezien waarom maar vind het wel ietwat overdreven hem te bannen hiervoor.
Maar ok, hij overleeft het wel, hij mag al snel weer free-range het forum op :slight_smile:

Edit: @Chillekasper https://www.horlogeforum.nl/t/zijn-er-hf-ers-lid-geweest-van-een-ronde-tafel-tafelronde/199343/79?u=da_watcher

1 like