Bulova Marinestar Valjoux 72-5 Flyback / VERKOCHT

Met enige twijfel, en dubbele gevoelens bied ik dit horloge te koop / ruil aan. Het is misschien wel het meest bijzondere horloge in m’n collectie, maar merk dat ik hem in de praktijk te weinig draag.

Het is een uniek horloge. De kast is exact gelijk aan die van de Zenith Cairelli. Het horloge waar de Italiaanse luchtmacht mee vloog. Het verhaal gaat dat Zenith onenigheid kreeg met Cairelli, waarna alle resterende kasten verkocht zijn aan Bulova en Excelsior Park. Bulova en EP hebben vervolgens de Marine Star en Monte Carlo op de markt gebracht.

Het horloge is voorzien van het befaamde Valjoux 72 uurwerk. Dit betreft de Valjoux 72-5 welke voorzien is van een Flyback functie. Het horloge loopt zeer nauwkeurig en alle functies werken uitstekend. Wanneer de laatste service is uitgevoerd is mij onbekend.

De Cairelli kast, het Valjoux 72-5 uurwerk en de Pepsi bezel, in combinatie met de schitterende staat waarin het horloge zich bevindt maken het voor mij een uniek horloge.

Het horloge verkeert in sublieme staat. De Pepsi bezel is vrij van beschadigingen net als het glas. De kast is nooit gepolijst en super scherp. De wijzerplaat is mat en het tritium is door de jaren heen prachtig verkleurd. De wijzers zijn ook origineel en gelijk verkleurd met de wijzerplaat.

Let ook op de oversized subdials met radiaal geplaatste nummers en het Marine Star teken op de wijzerplaat. Allemaal erg mooie details. Het enige wat ik eigenlijk op het horloge kan aanmerken is een kras op het achterdeksel door het verkeerd / te lomp proberen te openen.

Hieronder het verplichte rijtje met bijbehorende foto’s. Ik zou hem eventueel willen ruilen tegen een vintage Rolex Explorer Polar, Seadweller of GMT. Hij moet sowieso Tritium hebben en bij voorkeur plexiglas.

Merk & Model: Bulova MarineStar
Uurwerk: Valjoux 72-5 Flyback Chronograph
Leeftijd: Jaren 70
Diameter: 42mm excl kroon gemeten
Extra’s: Enkel het horloge. Zo is hij nieuw ook geleverd.
Staat: Zeer nette staat. Zie beschrijving
Aflevering: Persoonlijke overdracht. Eventueel verzekerde verzending.
Prijs: € 7999 of een leuke inruil. Een goed bod is welkom.

19 likes

Up ! Iemand een mooie ruil of goed bod ?

Weet dat er misschien meer potentiële klanten op internationale fora zitten maar omdat het om flinke bedragen gaat verkoop ik hem liever hier :slight_smile:

Up. € 6000,-

Omhoog. Prijs naar € 5500,-

1 like

Prijs €5000,- Dat is tevens de bodem

1 like

Up ! Sta ook open voor een ruil tegen een vintage Rolex Explorer II Polar (met Tritium dus)

Omhoog.

Verkocht ! Kan dicht.

1 like